معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی از خانه دار شدن زلزله زدگان قبل از فصل سرما خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  غلامرضا هوائی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: با کمک بخشداران و دهیاران باید از روستا‌های زلزله زده در خصوص نحوه مناسب چادر‌ها و آمار منازل تخریبی بازدید میدانی انجام شود.

هوائی خطاب به مدیر کل بنیاد مسکن استان تاکید کرد: تا ۲۴ ساعت آینده باید فرآیند ثبت نام متقاضیان آغاز و تا قبل از شروع فصل سرما و بارندگی منازل تخریبی ساخته و در اختیار مردم قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید


او افزود: منازل خشتی و گلی و دارای سازه نامناسب برای سکونت مناسب نیستند و دهیاران باید با کار ترویجی مردم را نسبت به تخلیه این خانه‌ها تشویق کنند.

هوائی در ادامه با بازدید از رودخانه روستای قلّی که در سیل و زلزله اخیر دچار تخریب فراوان شده است، گفت: حریم رودخانه باید رعایت شود و سازمان منابع طبیعی استان جهت مطالعات برای انجام پروژه آبخیزداری پای کار بیاید و مردم برای جابجایی از بافت فرسوده به بافت جدید با بنیاد مسکن همکاری کنند.

روستای شورک محل بعدی بازدید معاون عمرانی استاندار بود که غلامرضا هوائی با قدردانی از همکاری مردم برای تخلیه خانه‌های تخریبی افزود: تلاش داریم با انسجام و هم افزایی مشکلات را برطرف کنیم.

  معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی همچنین از روستا‌های عمارت. قرجه رباط و دربند نیز بازدید کرد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.