برگزاری اولین دادگاه آنلاین در زیرکوه

رئیس دادگستری شهرستان زیرکوه گفت: برای اولین بار در دادگستری این شهرستان دادگاه آنلاین در پرونده‌ای که خوانده آن ایرانی و مقیم کشور آلمان بود، برگزار شد.

عبداله زاده رئیس دادگستری زیرکوه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: به منظور حرکت به سمت دستگاه قضایی هوشمند، دادگاه آنلاین از طریق فضای مجازی با یکی از خواندگان پرونده حقوقی که مقیم کشور آلمان بود برگزار شد.

اوافزود: اگر چه که زیرکوه یکی از شهرستان‌های مرزی وکم برخوردار است، اما درصد بالایی از پرونده‌ها بدون حضور طرفین و به صورت دادگاه آنلاین برگزار می‌شود.

عبداله زاده با اشاره به رضایتمندی خوانده پرونده به جهت کم هزینه بودن جلسه رسیدگی و کوتاه شدن مسیر طولانی رفت و آمد به ایران به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: امکان برگزاری دادگاه‌های آنلاین با کمترین امکانات و در سریع‌ترین زمان ممکن در استان و در شهرستان زیرکوه فراهم شده است.

رئیس دادگستری زیرکوه اظهار کرد: در مورد زندانیان و رسیدگی به مشکلات آنان نیز تمامی جلسات و دادگاه‌های آنان با برقراری ارتباط تصویری ویدئو کنفرانسی صورت می‌پذیرد و زندانیان نیازی به حضور فیزیکی درجلسات و شعب رسیدگی کننده ندارند.

او ادامه داد: در برقراری ارتباط تصویری دادگاه آنلاین، اظهارات زندانی یا سایر افراد توسط همکاران به صورت همزمان در سامانه سمپ درج و امضای الکترونیک شخص هم همزمان در ذیل برگ صورت جلسه درج می‌شود.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.