به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد خدابخشی نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نبود رسیدگی لازم به مسائل حمل و نقل جادهای این حوزه انتخابیه گفت: اگر به شاخصهای مخصوص حمل و نقل جادهای نگاه کنید که متولی آن وزارت راهوشهرسازی است، متوجه فاصله بسیار الیگودرز با میانگین کشوری خواهید شد. انتخاب مدیران ضعیف از سوی وزارت راه و شهرسازی که توان کار ندارند و به جای پاسخگویی به مردم، حاشیه ایجاد میکنند. آنها کلیپی منتشر کردهاند تا من را در سطح گستردهای تخریب کنند. این کلیپ مربوط به مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای لرستان است.
وی ادامه داد: برنامه ریزی نیازمند اولویت بندی است، مردم انتظار دارند من برای حل مشکلات نقاط حادثه خیز در راهها، بیشتر پیگیری کنم. درباره یکی از مناطق حوزه انتخابیه گفتم دستگاهها و ماشینآلات را به نقطه پرترافیک منتقل کنند و مابقی کارها با فاصله زمانی انجام شود.
این نماینده مجلس همچنین کلیپ منتشر شده را مقابل خبرنگاران پخش کرد و ادامه داد: این مدیرکل در کلیپ یاد شده به یک فرد خبرنگارنما میگوید آقای خدابخشی به من فشار وارد میکند دستگاهها و ماشین آلات را جدا کنم که آن فرد دلیل این اقدام را میپرسد. آن مدیرکل هم پاسخ میدهد احتمالا در پیام تقدیر و تشکر اسم نماینده نبوده است. در صورتی که در جواب او بیان میشود که نام من در آن پیام تشکر بوده است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای لرستان به جای پیگیری، حاشیه به وجود میآورد.
خدابخشی اضافه کرد: در ادامه هم، کلیپ را به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر کردهاند که دست به دست میچرخد تا به مخاطبان القا کنند، چون از نماینده الیگودرز برای شروع کار تقدیر و تشکر نکردهاند، او هم پروژه را تعطیل کرده است.
وی با اشاره به صدای ضبط شده تماس خود با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای لرستان نزد خبرنگاران، تصریح کرد: من با مدیرکل تماس گرفتم و با او در همین باره صحبت کردم، ضمن اینکه در آن پیام تقدیر و تشکر هم نام من بوده است. در تماس تلفنی صدای ضبط شده این مدیرکل هست و او جواب داده که من در تماس با آن شخص، گفتهام «شاید» به این دلیل پروژه را تعطیل کرده است. این فرد بر اساس توهم ذهنی خودش مطلب خلاف واقع گفته و چه با هماهنگی و چه ناخواسته، خبرنگارنما محتوای صوتی را در سطح گسترده منتشر میکند.
خدابخشی یادآوری کرد که اخلاقاً ضبط و انتشار این صوتها درست نیست، اما برای اطلاع خبرنگاران و در جریان قرار دادن آنها چنین کردم تا حقیقت موضوع روشن شود.
نماینده الیگودرز گفت: با وجود وسعت زیاد شهرستان الیگودرز که پهناورترین شهرستان استان لرستان است، مشکلات زیادی در زمینه حمل و نقل جادهای داریم و ایجاد زیرساختها در این گستره پهناور هزینه میبرد. برخلاف اینکه در ۴۳ سال گذشته خدمات خوبی در مناطق مختلف کشور ارائه شده و مردم در مناطق مختلف از زیرساختهای حمل و نقل جادهای بهره بردند، اما متأسفانه شهرستان الیگودرز چندان مورد توجه نبوده است.
وی اضافه کرد: از جمله شاخصهای مخصوص حمل و نقل جادهای، درصد راههای آسفالته روستایی است که بر اساس اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، الیگودرز ۶۲ درصد راه آسفالته روستایی دارد. این یعنی بدترین وضعیت در کشور و مشکلات بسیار که با کوچکترین برف و باران در ۴۲۰ روستا، راههای مواصلاتی مسدود و در برخی روستاها، راههای دسترسی ۵ تا ۶ ماه بسته میشود. روستاهایی داریم که با وجود جمعیت بالایشان هنوز جاده دسترسی ندارند.
خدابخشی اضافه کرد: به طور پیوسته از وزارت راه و شهرسازی پیگیر بودم و مشکلات را انتقال دادم و از ابزارهای نظارتیام در مجلس استفاده کردم. در تاریخهای ۱۴ دی ۹۹، ۷ اسفند، ۸ اسفند، ۹ اسفند، ۱۲ اسفند نسبت به موضوع حمل و نقل جادهای شهرستان الیگودرز سؤال کردم. همچنین در روزهای ۷ اردیبهشت، ۲۸ اردیبهشت از وزیر راه و شهرسازی درباره مسئله مذکور پیگیری و سؤال داشتهام.
بیشتر بخوانید
نماینده الیگودرز توضیح داد: این سؤالها و پرسشهای دیگر تحت تأثیر پیگیریهای مردم و مطالباتی است که مجبور به پیگیری آنها بودهام. برخی از آنها پیگیری شده و به ویژه برای موارد مربوط به سازمان حمل و نقل جادهای، اتفاقی نیفتاده است. با توجه به سردسیری الیگودرز، فصل کاری حدود ۶ ماه از فروردین تا شهریور است و پس از آن، دیگر موقعیت انجام کار وجود ندارد. در نتیجه اگر وزارت راه و شهرسازی میخواهد اقدامی انجام دهد، باید از الان آغاز کند. الان نیمی از سال فصل عمرانی گذشته و اتفاقی در حوزه انتخابیهام رخ نداده است.
وی یادآور شد که مسائل حوزه انتخابیهاش را از سطح مدیرکل تا وزیر پیگیری کرده است و بیان کرد: به خاطر درخواست مردم حتی با پیمانکاران منتخب پروژهها گفتوگو میکنم و مشکلات و مسائل را انتقال میدهم تا حل شود.
خدابخشی گفت: سناریویی در حوزه انتخابیهام شهرستان الیگودرز نوشته شده و مشابه سناریوهایی است که از زمان شکلگیری مجلس جدید طراحی شد و در راستای تخریب نمایندگان و مجلس بود.
انتهای پیام/