تأکید رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری بر حمایت قانونی از محیط زیست

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری، در بازدید از منطقه حفاظت شده تنگ صیاد شهرکرد بر ضرورت حمایت قانونی از محیط زیست تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در بازدید از منطقه حفاظت شده تنگ صیاد با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسی حفاظت از محیط زیست را یکی از دغدغه‌های مهم دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: محیط زیست تنها شامل گیاهان و جانوران نمی‌شود بلکه حوزه‌های آب، خاک و هوا را نیز که مستقیماً در زندگی انسان‌ها تأثیر گذارند در بر می‌گیرد.

او با اشاره به ارزش مناطق حفاظت شده و لزوم صیانت از گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی، نگهبانی مستمر و دقیق از این مناطق و جلوگیری از ورود و دست درازی افراد سودجو و متخلف را به محیط زیست بسیار ضروری دانست.


بیشتر بخوانید


بهرامی با تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی فعالان حوزه محیط زیست اضافه کرد: به منظور حل مشکلات این حوزه مقرر شد کارگروهی ویژه مشکلات موجود را بررسی نتیجه را به شورای حفظ حقوق بیت المال استان ارائه تا راهکار‌های لازم در خصوص آن پیش بینی و تدوین شود.

گفتنی است در این بازدید مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت منطقه تنگ صیاد و گونه‌های گیاهی و جانوری موجود در آن، از حمایت و تعامل دستگاه قضایی استان با اداره محیط زیست قدردانی کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.