ساکنان کشورهای مختلف جهان ازجمله فرانسه و انگلیس در تظاهراتی گسترده حمایت خود را از مردم فلسطین ابراز داشته‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شهروندان کشور‌های مختلف در تظاهرات برای نشان همبستگی با مردم فلسطینی از دولت‌هایشان خواستند تا تحریم‌هایی نظامی علیه رژیم اشغالگر وضع کنند و صادرات اسلحه به رژیم اشغالگر را متوقف کنند.

در درگیری ۱۱ روزه در نوار غزه میان نیرو‌های اشغالگر و گرو‌های مقاومت دست‌کم ۲۵۰ کشته گزارش شد که حداقل ۶۵ نفر از آن‌ها کودکان بودند. همچنین منابع خبری از تخریب کامل ۲ هزار واحد مسکونی در نوار غزه خبر داده و اعلام کردند درکل بیش از ۱۵ هزار منزل مسکونی در این درگیری‌ها آسیب دیده‌اند.

دور جدید درگیری‌های فلسطین و رژیم اشغالگر صهیونیستی از هشتم ماه مه با تشدید تنش‌ها همراه بود، اما روز گذشته گروه‌های مقاومت و نیرو‌های اشغالگر اعلام آتش‌بس کردند.

اکنون کشور‌های مختلف جهان با برگزاری تظاهرات گسترده حمایت خود را از مردم فلسطین نشان داده و خواستار توقف صادرات تجهیزات نظامی به رژیم اشغالگر شدند.

شهروندان استرالیا در تظاهراتی در «آدلاید» مقابل پارلمان این کشور تجمع کرده و به سمت مرکز شهر حرکت کردند.

یکی از اعضای جامعه فلسطینی- استرالیایی حاضر در این تظاهرات گفت: «باید به خاطر داشته باشیم اعلام آتش‌بس به معنای پایان درگیری نیست ما باید تا آزادی فلسطین ادامه دهیم.»

تظاهرات گسترده دیگری نیز در سیدنی برگزار شده است.

شهروندان فرانسه نیز در پاریس، پایتخت این کشور تجمعی گسترده برگزار کردند تا حمایت خود را از فلسطینی‌ها ابراز کنند.

همچنین تظاهراتی در برلین و فرانکفورت آلمان با هدف پشتیبانی از مردم فلسطین برگزار شده است. در برلین معترضان پرچم فلسطین در دست داشتند که روی آن نوشته بود «فلسطین را آزاد کنید.» برخی نیز شعار می‌دادند «فلسطینی از رود به دریا تبدیل خواهد شد.»

بنری نیز در دست برخی افراد مشاهده شد که روی آن نوشته بود: «علیه حملات به کنیسه‌ها و اماکن مذهبی در برلین و غزه.»

در انگلیس نیز مردم در لندن با برگزاری تجمعی با مردم فلسطین اعلام همبستگی کردند. پیش از این نیز و در بحبوحه درگیری میان مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست، هزاران نفر در مرکز شهر لندن تظاهرات کرده و از دولت انگلیس خواسته بودند برای متوقف کردن عملیات نظامی رژیم صهیونیستی مداخله کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار