تداوم وضعیت نارنجی کرونا در مهاباد

۱۲ شهرستان از آذربایجان غربی در وضعیت نارنجی و ۵ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، علی مصطفوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی اظهار داشت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت از امروز دوم خرداد ۱۴۰۰ وضعیت شهر‌ستان‌های ارومیه، خوی، مهاباد، سلماس، شاهین دژ، شوط، میاندوآب، ماکو، نقده، تکاب، پیرانشهر و بوکان نارنجی و شهر‌های اشنویه، پلدشت، چالدران، چایپاره و سردشت نیز زرد خواهد بود.

او با بیان اینکه تعداد شهرستان‌های آبی همچنان صفر است، افزود: استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع به ویژه اجتناب از سفر‌های غیرضروری در شهر‌های نارنجی و قرمز از جمله مهمترین اقداماتی است که باید رعایت شود.

مصطفوی تصریح کرد: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های مرتبط نسبت به اجرای محدودیت‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا از جمله فعالیت صنوف، دورکاری ادارات و تردد خودروها، متناسب با وضعیت شهر‌ها اقدام کنند.

در کنار رعایت موارد بهداشتی و درمانی و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، روند واکسیناسیون کرونا نیز نظیر استان‌های دیگر کشور در آذربایجان غربی هم در حال انجام است و پیش بینی می‌شود با تهیه واکسن‌های بیشتر داخلی و خارجی، این روند سرعت بیشتری نیز داشته باشد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.