شیوع کرونا و استفاده از ظرفیت سایر بخش‌های بهداشتی برای مقابله، مرگ کودکان در هنگام تولد در افغانستان را طی سال گذشته میلادی ۱.۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شفقنا، سیگار یا بازرسی ویژه آمریکا اعلام کرد شیوع کرونا منجر به استفاده از سایر بخش‌های بهداشتی برای مقابله با این بیماری همه گیر در افغانستان شده و این موضوع تاثیر منفی برای ظرفیت بخش درمانی گذاشته است.

به گفته سیگار، بخش‌های مراقبت از مادران، واکسیناسیون کودکان و مبارزه با سل از جمله بخش‌های بوده که به شدت از بیماری کرونا متاثر بوده است. استفاده از ظرفیت سایر بخش‌ها برای مقابله با کرونا، مرگ کودکان در هنگام تولد طی سال گذشته میلادی ۱.۴ درصد افزایش یافته است.

بازرسی ویژه آمریکا تاکید کرد که با توجه به اختصاص ۲۴۰۰ مرکز درمانی برای مراقبت‌های پس از زایمان تاثیر کرونا بر این بخش ناچیز بوده است، اما به این وجود باتوجه به استفاده ظرفیت سایر بخش‌ها برای مقابله با کرونا، مرگ کودکان در هنگام تولد طی سال گذشته میلادی ۱.۴ درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر سیگار به تاثیر شیوع کرونا بر بیماری فلج اطفال اشاره کرده و گفته است که واکسیناسیون فلج اطفال با تاخیر مواجه بوده و این موضوع به همراه ناامنی در این کشور باعث اافزایش موارد بیماری فلج اطفال شده است.

افغانستان و پاکستان دو کشوری در دنیا هستند که تاکنون قادر به محو بیماری فلج اطفال نبودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار