توکلی با اشاره به نقش موثر فضای مجازی در انتخابات گفت: مدیران گروه‌ها بایستی نظارت جدی داشته باشند تا اخبار کذب در فضای مجازی منتشر نشود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  رضا توکلی، رئیس دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان کوهبنان گفت: در ۲۸ خرداد ماه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا را در پیش داریم.

او با استناد به منویات مقام‌معظم رهبری(مدظله العالی) افزود: علاج درد‌های مزمن کشور در پرتو انتخابات و حضور عمومی مردم و انتخاب اصلح و مناسب در انتخابات ریاست جمهوری است.

توکلی با بیان اینکه نظام باید علاوه بر سلامت و امنیت انتخابات به مشارکت حداکثری مردم، اهمیت ویژه‌ای داشته باشد تا انتخاباتی شایسته و در خور انقلاب اسلامی و مردم برگزار شود، بیان داشت: مشارکت و استقبال گسترده مردم در انتخابات خرداد‌ماه امسال، دغدغه‌ای جدی برای همه جریانات سیاسی کشور است.

او گفت: مردم در انتخاب رئیس جمهور که در تمام ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، تربیتی و  غیره اثر گذار است باید دقت نظر بیشتری داشته باشند.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان شهرستان کوهبنان با استناد به نامه مولای متقیان حضرت علی (ع)  خطاب به مالک اشتر افزود: اعتنا به نظرات مردم، برخورد با مفاسد اقتصادی، نظارت دقیق بر اطرافیان، شایسته سالاری و نظارت بر زیر دستان و غیره از مهم ترین شاخصه‌های انتخاب اصلح هستند.

توکلی گفت: فضای مجازی می‌تواند در ترغیب و تشویق مردم در انتخابات و اطلاع رسانی شفاف و دقیق موثر باشد؛ بنابراین مدیران گروه‌ها بایستی نظارت جدی داشته باشند تا اخبار کذب که عموما بی پایه و اساس و بدون مستندات است در فضای مجازی منتشر نشوند.

او بیان داشت: نشر اخبار کذب در فضای مجازی از نظر قانون، جرم‌محسوب می‌شود و با عوامل نشر اکاذیب طبق قانون برخورد خواهد شد و جزای نقدی و حبس را در پی دارد.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان شهرستان کوهبنان با بیان اینکه ستاد پیشگیری از جرائم انتخابات در شهرستان کوهبنان به ریاست رئیس دادگستری شهرستان تشکیل شده و تاکنون جلساتی با اصحاب رسانه، خبرنگاران و مدیران گروه‌های مجازی برگزار کرده و توصیه‌های لازم داده شده است، تصریح کرد: پلیس فتا در شهرستان هم نسبت به رصد مخاطبان در گروه‌های مجازی مبادرت دارد و با هنجارشکنان طبق قانون برخورد خواهد کرد.

او بیان داشت: فعالان گروه‌های مجازی و طرفداران کاندیدا‌های ریاست جمهوری، شورا‌های شهر و روستا از تهدید، تحریم، بداخلاقی‌ها و غیره نسبت به سایر کاندیدا‌ها و طرفداران آنان پرهیز کنند تا همانند دوره‌های گذشته، شاهد انتخاباتی پرشور و امن در کشور باشیم.

توکلیگفت: عوامل اجرایی و نظارت شهرستان کوهبنان خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشور و در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس منویات حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آماده می‌کنند و  تاکنون حدود ۶۰ درصد کار‌ها انجام شده است و تا نیمه اول خردادماه کار‌ها به صورت ۱۰۰ در صد انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار