راهکارهایی وجود دارد که انسان ها با انجام آن‌ها بتوانند خود را به اهل بیت (ع) نزدیک کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اغلب ما ذکر استغفار را ذکری برای آمرزش گناهان و توبه کردن می‌دانیم و هنگامی که با کوله باری از گناهان در مقابل خداوند ستارالعیوب قرار می‌گیریم، برای آمرزش گناهان خویش این ذکر را به کار می‌بریم.

گرفتاری‌های اقتصادی، فقر و تنگ دستی یکی از عقوبت‌های گناه برای مؤمن در دنیا است. در نتیجه گفتن ذکر استغفار و عذرخواهی از خداوند به دلیل ارتکاب به گناهان موجب از بین رفتن فقر و بیچارگی، افزایش رزق و روزی، برکت در مال و ثروت، بهره مندی از نعمت‌های پروردگار و گشوده شدن گره‌های کور اقتصادی می‌گردد.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام و المسلمین مهدی شهرباف بروجردی سخنران و کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره پاداش استغفار گفت: اسماعیل بن سهل نقل می‌کند در نامه‌ای به امام جواد (ع) نوشتم که من را چیزی بیاموزید که آن را بخوانم و در دنیا و آخرت با شما باشم؛ در پاسخ جواد ائمه (ع) با خط خویش که آن را می‌شناختم نوشتند سوره «قدر» را بسیار تلاوت کن و لبانت را با آمرزش طلبی‌، تر بگردان.

وی افزود: اگر این دو دستور امام جواد (ع) یعنی تلاوت سوره قدر و ذکر استغفار را زیاد انجام دهیم، باعث می‌شود که هم در دنیا و هم در آخرت کنار اهل بیت (ع) محشور باشیم. علت و فلسفه استغفار و تلاوت قرآن هم این است که یکی از اموری که باعث شده ما از اهل بیت (ع) فاصله بگیریم، گناهان است و استغفار زیاد به گونه‌ای که مداوم و دائمی باشد باعث می‌شود گناه و آثار آن از وجود انسان رخت بربندد و فاصله ما با اهل بیت (ع) عصمت و طهارت (ع) به کمترین اندازه برسد.

چگونه در دنیا و آخرت در محضر امام زمان (عج) و اهل بیت (ع) باشیم +فیلم

این کارشناس مذهبی در پایان گفت: سوره قدر نیز میان بزرگان معروف به سوره ولایت است و ما در تفسیر‌های متععد می‌خوانیم انس، جن و ملائکه به هنگامه شب قدر برای برآورده شدن حاجت هایشان به محضر امام عصر (عج) وارد می‌شدند. در نتیجه تلاوت همراه تدبر در این سوره دست ما را در دستان گرانقدر امام زمان (عج) قرار می‌دهد.

شما می‌توانید در ادامه صحبت‌های حجت الاسلام مهدی شهرباف بروجردی را در این خصوص مشاهده کنید:

انتهای پیام/

برچسب ها: امام زمان ، سوره قدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
انشاالله عامل به این اذکار باشیم ممنون حاج آقا خدا خیرتون بده
آخرین اخبار