وزیر بهداشت فلسطین در کنفرانسی خبری به ارائه آماری از شهدا، زخمیان و آوارگان فلسطینی پس از حملات اخیر رژیم صهیونیستی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره مباشر، «می الکیله»، وزیر بهداشت فلسطین، در کنفرانسی خبری  در شهر رام‌الله بخش‌هایی از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه و کادر پزشکی بیمارستان‌ها را تشریح کرد.

او با برشمردن تجاوزات و تخلفات و نقض‌های مکرر رژیم صهیونیستی در جریان حمله به نوار غزه تصریح کرد شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۲۲۷ شهید رسید که در میان آن‌ها ۷۰ کودک و ۴۰ زن به چشم می‌خورند. این حملات همچنین حدود ۸ هزار و ۵۰۰ مجروح بر جای گذاشت و شمار تخلفات در حق کادر بهداشت و خودرو‌های آمبولانس و امدادگران به بیش ۸۹ مورد رسید. این در حالی بود که ۲ پزشک در نوار غزه به شهادت رسیدند و شمار زیادی از امدادگران زخمی شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم است.

وزیر بهداشت فلسطین گفت: حدود ۷۰ هزار نفر بر اثر حملات ماشین جنگی اسرائیل از خانه و کاشانه خود در نوار غزه آواره شدند که ۵۰ هزار نفر از آن‌ها در مدارس آنروا و بقیه در دیگر منازل مسکونی بستگان ساکن شده اند.

الکیله افزود: در این حملات ۱۵۰۰ باب منزل مسکونی ویران شد و بیش از ۱۸ هزار آپارتمان دیگر قابل سکونت نیستند و نیازمند بازسازی هستند.

او در ادامه گفت: در شهر قدس پایتخت ابدی فلسطین، در پی حملات به شهروندان در مسجد الاقصی و محله الشیخ جراح، بیمارستان‌ها پذیرای بیش از ۴۰۰ مجروح بودند که در میان آن‌ها ۲۲  نفر حال بسیار وخیمی داشتند. این در حالی بود که در خیابان‌ها و کوچه‌های قدس با همکاری بیمارستان‌های قدس و وزارت بهداشت چند مرکز سیار درمانی برپا شده بود، اما ارتش رژیم اشغالگر به این مراکز هم رحم نکرد و آن‌ها را هدف حمله قرار داد.

وزیر بهداشت فلسطین با اشاره به قتل عمد شمار زیادی از فلسطینیان با شلیک گلوله مستقیم به سینه و سر آن‌ها گفت: در نوار غزه ده‌ها مرکز درمانی و بیمارستان هدف حمله قرار گرفتند که از میان آن‌ها می‌توان به بیمارستان بیت حانون و مجتمع الشفا و بیمارستان اندونزی و مرکز الشیماء و بیمارستان الناصر اشاره کرد.

 الکلیه در ادامه این کنفرانس خبری افزود: ما با مشکل کمبود خون در نوار غزه مواجه بودیم و سرانجام توانستیم با ساماندهی مراکز، ۲ هزار واحد خون از تمامی گروه‌های خونی فراهم کنیم و مقادیری از آن را به بیمارستان‌های غزه ارسال کنیم و جا دارد از همه مردم به خاطر اهدای خون تشکر می‌کنم.

او با اشاره به نیاز‌های پزشکی تاکید کرد ما خواستار نشست فوری با سازمان‌های بین‌المللی و مراکز بهداشتی بین‌المللی شده‌ایم و هم اکنون روی ۹۵ مرکز تمرکز کرده ایم. این هفته نیز قرار است وزرای بهداشت عرب در حاشیه نشست سالانه بهداشت جهانی جلسه‌ای برگزار کنند و مبلغ ۷۰۰ هزار دلار به طور مستقیم برای خرید نیاز‌های پزشکی نوار غزه و قدس و کرانه باختری اعطا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار