رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: ۶۰ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، امنیتی و انتظامی انتخابات ۱۴۰۰ را در گیلان برگزار می‌کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمود قاسم نژاد رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: با توجه به برگزاری ۳ انتخابات ریاست جمهوری، شورا‌های شهر و روستا و اولین انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در استان تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم پیش بینی شده است.

او ،  با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی شعب اخذ رای در گیلان افزود: ۳ هزار و ۳۰۵ شعبه ثابت و سیار برای انتخابات ریاست جمهوری و ۳ هزار و ۵۲۸ شعبه ثابت و سیار برای ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و ۱۵۷ شعبه نیز برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان،  با اشاره به مصوبه وزارت کشور مبنی بر الکترونیکی شدن انتخابات در کلان شهر‌ها ، گفت: رشت تنها شهر گیلان است که انتخابات آن الکترونیکی برگزار خواهد شد.

محمود قاسم نژاد ، تعداد شهر‌های واجد شرایط انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی را ۵۳ شهر اعلام کرد و افزود: رشت ۱۱ عضو شورا، آستارا، انزلی، تالش، لنگرود، لاهیجان ۷ عضوشورا و ۴۸ شهر نیز شوراهایشان ۵ عضو دارد.

او  تعداد روستا‌های واجد شرایط انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی را ۲ هزار و ۱۷۲ روستا اعلام کرد.

رئیس ستاد انتخابات گیلان در خصوص وضعیت مشارکت مردم در انتخابات ادوار گذشته در استان ، تصریح کرد: متوسط مشارکت یازده دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۲ و ۹ دهم درصد و مشارکت دوازده دوره انتخابات ریاست جمهوری ۶۶ و ۴ دهم درصد و متوسط مشارکت ۵ دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۶۹ و ۶ دهم درصد بود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.