سردار محمدجعفر اسدی مطرح کرد؛

مذاکره باید با عزت و سربلندی رقم بخورد/ کسی انتخاب شود که پرونده افتخار آمیز ایران را به ذلت نکشد

معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) با بیان اینکه مانع مذاکره نیستیم، اما مذاکره باید با عزت و سربلندی رقم بخورد، گفت: پیچ مذاکره باید در میدان رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار محمدجعفر اسدی دوشنبه سوم خرداد در همایش بصیرتی بسیجیان که به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد، با اشاره حوادث خرمشهر در سال‌های دفاع مقدس بیان کرد: ۳۴ شبانه روز دو لشکر عراق پشت درب یک شهر به نام خرمشهر نتوانستند وارد شوند، یک دانه مین و یک متر سیم خاردار سر راه آنان نبود و هیچ خبری هم از سلاح پیشرفته نبود.

او با بیان اینکه آن زمان تنها سلاح موجود آر پی جی بود و حتی کلاش هم نداشتیم، در حالیکه یک ارتش با حمایت استکبار جهانی در خرمشهر حضور داشت، گفت: در برگ دوم تاریخ و در سال دوم حصر آبادن نیز شکسته و سوسنگرد فتح می‌شود، البته نیرو‌های مسلح و جهاد سازندگی، کمیته‌ها فتح الفتوحی تحت عنوان فتح‌المبین رقم زدند که بابی برای فتح خرمشهر بود.

اسدی با یادآوری اینکه موانع ضد هلی برن، ضد تانک و نفر پیاده در خرمشهر توسط ارتش بعث ایجاد شده و صدام یقین داشت ورود به آن شهر محال است، گفت: صدام اعلام کرده بود که اگر ایرانی‌ها بتوانند وارد خرمشهر شوند من کلید بصره را به آن‌ها خواهم داد و نهایتا ۲۲ شبانه روز جنگ تمام عیار رخ داد. جنگی که طی آن یک وعده غذا و یک خواب راحت نداشتیم؛ اما از همه موانع عبور و خرمشهر را فتح کردیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه همه می‌دانند ورود به خرمشهر کار هر کسی نبود، اما باز پس گیری کویت با بالاترین سلاح‌های پیشرفته بیش از ۶ ماه زمان نبرد، گفت: را در کنار یکدیگر بگذاریم و بگوییم این کار بچه مسلمانان و اگر شخصی این دو را با یکدیگر قیاس کند با عنوان بازپس گیری خرمشهر و کویت، آن زمان می‌دانند نیرو‌های ما چه زحمت‌هایی کشیده‌اند.

او در خصوص آشوب‌ها در غزه گفت: غزه نیز یکی از خرمشهرهاست؛ هزینه‌های موشک فلسطین به پول ایران ۲۰ میلیون تومان است، اما کسی بیان نمی‌کند که موشک گنبد آهنین اسرائیل چند میلیون دلار است!

معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) گفت: در خرمشهر حدود ۶۰ هزار نیرو حضور داشت که ۱۹ هزار نفر آنان اسیر شدند، همچنین عده‌ای از آنان فرار کردند، این مسائل را باید بررسی کنیم تا بدانیم چه اتفاقی رقم خورده است. اما یک عده نادان بیان می‌کنند اگر آمریکا حمله کند یک ساعت ما را نابود می‌کند در حالی‌که آمریکا هزینه‌های بسیاری را انجام داده، اما نتوانسته هیچ غلطی کند، یک سرباز ما در عراق را ترور می‌کنند و به آن افتخار می‌کنند.

اسدی همچنین با طرح سئوالی مبنی بر اینکه چرا باید دولتمردان از یک تروریست هراس داشته باشند؟ تاکید کرد: باید در انتخابات شخصی را انتخاب کنیم که ما را با این پرونده افتخار آمیز به ذلت نکشد. باید تلاش کنیم انتخابات با عظمت و انتخاب یک فرد شایسته رقم بخورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار