محمد اخاموک از دبیر کل سازمان ملل خواست نشستی برای حمایت از مردم فلسطین و بازسازی مناسف آسیب دیده از جنگ با رژیم صهیونیستی برگزار کند.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اخاموک نماینده هیأت پارلمانی الجزایر امروز دوشنبه در چهارمین نشست فوق‌العاده کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: امروزه پارلمان‌های کشور‌های اسلامی باید نقش خود در حمایت از آرمان‌های فلسطین را ایفا کنند لذا از مجلس شورای اسلامی ایران به خاطر میزبانی و برگزاری چنین نشستی تشکر می‌کنم.

وی در این نشست که با حضور هیأت‌های پارلمانی و مجامع بین‌المللی پارلمانی ۱۵ کشور اسلامی برگزار شد، تصریح کرد: متأسفانه امروز شاهد تجاوز وحشیانه و بربریت ضد مردم غیرمسلح در سرزمین فلسطین هستیم، زیرا اشغالگران درصدد تصاحب سرزمین‌های فلسطینیان هستند.

نماینده هیأت پارلمانی الجزایر تصریح کرد: اسرائیل تلاش می‌کند با چنین اقدامات جنایتکارانه‌ای در دنیا خودنمایی کند که این امر اکنون چالش بزرگی برای مشروعیت جهانی است لذا باید تلاش کنیم تا مکانیزم مناسبی در مقابل چنین اقدامی ایجاد شود.

محمد اخاموک گفت: نمی‌توان همواره بعد از حمله اسرائیل به غزه یک عکس‌العمل را تکرار کرد و به صورت مداوم شاهد حمله به قدس شریف باشیم لذا مکانیزم پارلمانی می‌تواند کمک خوبی برای مردم بی‌دفاع فلسطین باشد.

نماینده هیأت پارلمانی الجزایر، مبارزه طولانی مدت مردم کشورش با اشغالگری را عبرت بزرگی برای دیگر مردم دنیا دانست و گفت: هر جا صحبت از آرمان آزادی و حاکمیت قانون باشد موجب توسعه، پایداری و امنیت و مبارزه با جنایت می‌شود و این در حالی است که امروز شاهد وقوع جنایت جنگی در فلسطین و آسیب دیدن آرمان‌های اسلامی هستیم.

وی تصریح کرد: باید از طریق دیپلماسی پارلمانی به اختلافات در منطقه پایان دهیم و زمینه وحدت در کشور‌های اسلامی را رقم بزنیم. دیپلماسی می‌تواند به تحقق آرمان‌های عادلانه و پایان دادن به استعمار کمک کند.

نماینده هیأت پارلمانی الجزایر گفت: پارلمان‌های اسلامی و عربی وظیفه دارند منظومه فلسطین را تقویت کنند تا شاهد تقویت روحیه مقاومت باشیم.

وی از دبیرکل سازمان ملل خواست نشستی بین‌المللی برای کمک به مردم فلسطین و بازسازی مناطق اسیب دیده برگزار کند.

نماینده هیات پارلمانی الجزایر همچنین گفت: باید تلاش کنیم دولت فلسطین مستقل با پایتخت قدس شریف تشکیل شود و این موضعی است که همواره الجزایر نسبت به آن اهتمام داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار