اصول تغذیه در فصل امتحانات

متخصص طب سنتی گفت: در بدن انسان یک مسیر گوارشی مغزی وجود دارد که سبب تاثیر تغذیه بر مغز می‌شود.

محمد عسکرفراشاه، متخصص طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،گفت: در طب ایرانی توصیه می‌شود که برای تقویت مغز از مغز‌های مفید خوراکی مانند مغز بادام استفاده شود.

او افزود: افراد می‌توانند از مغز بادام به شکل خام، حریره بادام و فرنی به صورت روزانه یک وعده از این ماده ارزشمند استفاده کنند و از فواید آن بهره‌مند شوند.

متخصص طب سنتی گفت: برای داشتن تغذیه مناسب در فصل امتحانات به جای استفاده از مواد غذایی تحریک کننده از جایگزین‌های مفید مانند مویز، میوه انجیر، و مغز فندق استفاده شود.

او بیان کرد: مصرف مغزیجات سبب تقویت مغز و آرامش در بدن افراد می‌شود و با تغذیه سالم موفقیت بیشتری کسب می‌کنند.

عسکرفراشاه عنوان کرد: افراد در شب امتحان غذا‌های دارای مزاج سرد و مرطوب مانند لبنیات شامل ماست دوغ و... و غذا‌های ترش مزه را کمتر مصرف کنند، زیرا این غذا‌ها سبب کاهش متابولیسم بدن و ضعف مغز می‌شود.

او تصریح کرد: مصرف غذا‌های تحریک کننده مانند قهوه، نسکافه و... سبب اختلال در تمرکز، تشویش و نگرانی می‌شود.

متخصص طب سنتی گفت: در شب امتحان داشتن خواب مناسب و کافی اهمیت دارد و افرادی که عادت به خواب خوب ندارند یک ماه قبل از امتحانات با تمرین خوابشان را تصحیح کنند.

عسکرفراشاه اظهار داشت: استشمام بوی گلاب، به، سیب و بهار نارنج در فصل امتحانات برای افراد مفید است.

او گفت: مصرف شربت گلاب با کمی زعفران خواب خوبی را برای افراد به ارمغان می‌آورد همچنین سبب کاهش استرس و افزایش تمرکز در زمان امتحان می‌شود.

متخصص طب سنتی گفت: در طب ایرانی دستگاه گوارش و سیستم عصبی در ارتباط هستند به همین دلیل افراد در فصل امتحانات از مصرف غذا‌های نفاخ و دیرهضم مانند پاستا، ماکارونی، لازانیا، الویه، آش رشته و غذا‌های دارای حبوبات زیاد پرهیز کنند.

او افزود: در مقالات علمی جدید ثابت شده است که یک مسیر مغزی گوارشی در بدن انسان وجود دارد و دستگاه گوارش به مغز مرتبط است.

عسکرفراشاه گفت: افراد در صبح امتحان غذا‌های سالم که شیرینی مناسب دارند، مصرف کنند و با نفس عمیق اکسیژن کافی دریافت کنند.

او افزود: افراد در فصل امتحانات از غذا‌هایی مانند مربای به، مربای سیب، مربای هویج، عسل با موم، شیره انگور با نان و آب سیب که سبب تقویت قلب، مغز و معده می‌شوند، استفاده کنند.

عسکرفراشاه گفت: اگر افراد در شب امتحان خواب مناسب ندارند می‌توانند دمنوش‌های مفید طب ایرانی مانند اسطوخودوس، سنبلاتیو، گل گاوزبان و بادرنجبویه هر کدام را جداگانه به اندازه یک قاشق مرباخوری مصرف کنند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.