مهم‌ترین حوادث سوم خردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه سوم خردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

جزئیات ماجرای قتل ۳ جوان در لارستان

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی لارستان عامل قتل سه مرد ۲۳، ۲۹ و ۳۱ ساله دستگیر و روانه زندان شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار داشت: ۳۰ اردیبهشت سال گذشته در یکی از روستا‌های لارستان فردی با اسلحه جنگی کلاش ۳ نفر را به قتل رسانده و سریعا از محل وقوع جرم متواری می‌شود.

او افزود: در بررسی کارآگاهان پلیس آگاهی لارستان هویت قاتل مشخص و برابر اظهارات اهالی محل وی با افراد متوفی نسبت خانوادگی نزدیک دارد و به دلیل اختلافات قبلی اقدام به چنین کاری کرده است.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت، عنوان داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی لارستان در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که قاتل به استان هرمزگان متواری شده است.

سردار حبیبی عنوان داشت: ماموران انتظامی پس از چند ماه کار اطلاعاتی مخفیگاه قاتل در کوه‌های اطراف شهرستان "حاجی‌آباد" از توابع هرمزگان را شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی به آن مکان اعزام شدند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه قاتل قبل از حضور ماموران از بندرعباس به استان کرمان نقل مکان کرده بود، خاطر نشان کرد: کارآگاهان موفق شدند در این خصوص ۲ نفر که از قاتل حمایت و در فرار و مخفی کردن وی نقش اساسی داشتند را دستگیر و به لارستان انتقال دهند.

او با اشاره به اینکه با پیگیری مجدانه پلیس قاتل که متوجه دستگیری هر دو دوست خود که آذوقه و مکان استراحت برای وی مهیا می‌کردند شده بود از کرمان به فارس اعزام و خود را تسلیم پلیس کرد.

سردار حبیبی با بیان اینکه قاتل ۳۷ ساله در بازجویی اولیه علت و انگیزه قتل را اختلافات خانوادگی اعلام کرد، گفت: در این خصوص یک قبضه اسلحه جنگی کلاش نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه با خویشتنداری، صبر و حوصله در اتفاقات روزمره زندگی و با آموزش‌های صحیح خانواده و کنترل هیجانات می‌توان جلوی بسیاری از حوادث و جرایم جبران ناپذیر را گرفت، افزود: نیروی انتظامی با قاطعیت با بر هم زنندگان نظم و امنیت برخورد می‌کند و از عموم شهروندان درخواست می‌شود هرگونه موارد مشکوک را به سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

فرجام بد قاچاقچی مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان "نی‌ریز"، ۱۹۵ کیلو تریاک کشف و قاچاقچی مواد مخدر به درک واصل شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان نی‌ریز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: راننده بدون توجه به دستور ایست پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی با رعایت قانون به کارگیری سلاح به سمت خودرو تیراندازی کردند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه با توجه به پستی و بلندی و کوهستانی بودن منطقه راننده قاچاقچی بر اثر اصابت تیر به وی فوت کرد، گفت: در بازرسی از خودرو مذکور ۱۹۵ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه یک سواری سمند که اسکورت محموله بود توقیف و راننده آن نیز دستگیر شد، تصریح کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار فرماندهی انتظامی استان فارس قرار دارد.

پراید سرقتی از شیراز در محور فسا کشف شد

فرمانده انتظامی فسا از کشف یک دستگاه پراید با سابقه سرقت از شهر شیراز در محور مواصلاتی آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی "زرجان" فسا حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری پراید که در کنار جاده به صورت بلاصاحب رها شده بود مشکوک شدند.

او افزود: در بررسی و استعلام انجام شده از سامانه پلیس آگاهی مشخص گردید خودرو سابقه سرقت از کلانتری ۲۲ آزادگان شهر شیراز دارد.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق ادامه دارد، گفت: خودرو مسروقه جهت تحویل به مالباخته روانه پارکینگ شد.

دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی و درون خودرو در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از شناسایی و دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی و درون خودرو با ۲۱ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و درون خودرو، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: با اقدامات پلیسی و بررسی فنی صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسایی ۲ سارق سابقه دار شده و با هماهنگی مقام قضائی آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی و درون خودرو اعتراف کردند، گفت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

توقیف کامیون حامل ۵۳ کیلو تریاک در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف ۵۳ کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی با یک دستگاه کامیون در پوشش بار میوه قصد انتقال یک محموله مواد مخدر از نوع تریاک به کازرون را دارد که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محور مواصلاتی "کازرون-شیراز" اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی موفق شدند کامیون مذکور را شناسایی و توقیف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو ۵۳ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای زیر بار میوه جاسازی شده بود کشف شد، افزود: در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر شدند.

سرهنگ زراعتیان با اشاره به اینکه متهمان تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: پلیس در راستای برقراری نظم و امنیت و آرامش عمومی برای هموطنان در تمامی ساعات شبانه روز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

کشف ۱۰ کیلو شیشه در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران انتظامی این شهرستان موفق شدند در بازرسی از یک سواری پراید، ۱۰ کیلو شیشه کشف کنند.

سرهنگ فرج شجاعی اظهار داشت: روز گذشته مأموران کلانتری ۲۳ گلدشت شیراز هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک خودرو پراید مشکوک و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۰ کیلو شیشه کشف شد، گفت: در این خصوص راننده دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد که راننده قصد فروش مواد مخدر به دوستانش در یک منزل مسکونی دارد، گفت: ماموران به محل مورد نظر اعزام و ۶ نفر که در امر خرید و فروش نقش داشتند دستگیر کردند.

سرهنگ "شجاعی اظهار کرد: در این ماموریت در مجموع ۷ نفر پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف خودرو سرقتی در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از کشف یک سواری ۴۰۵ مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی تصریح کرد: ماموران انتظامی پاسگاه چاتیز این فرماندهی حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو پژو ۴۰۵ که به صورت بلاصاحب رها شده بود مشکوک شدند.

او افزود: پس از استعلام از سیستم پلیس آگاهی مشخص شد خودرو موصوف دارای سابقه سرقت از شهر شیراز دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه خودرو به پارکینگ دلالت و تلاش برای دستگیری سارق ادامه دارد، از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را بلافاصله از طریق شماره تماس ۱۱۰ به این پلیس اطلاع دهند.

تصادف منجر به حریق در شیراز/ ۲ نفر مصدوم شدند

روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شیراز اعلام کرد: ساعت ۲۰ امشب، ۲ دستگاه خودرو در محدوده بلوار صنعت با هم برخورد کردند که این حادثه منجر به حریق یکی از خودرو‌ها و مصدومیت ۲ نفر شد.

بنا به گزارش اعلامی با توجه به اینکه این حادثه در نزدیکی ایستگاه شماره ۱۸ آتش نشانی به وقوع پیوست، حریق ناشی از برخورد خودروی ۲۰۷ به پراید و سپس برخورد آن به ستون برق سریعا اطفا و خسارت جبران ناپذیری به همراه نداشت.

شعله‌های حریق ناشی از برخورد شدید خودروی ۲۰۷ به ستون برق سریعا توسط تیم عملیاتی اطفا و ۲ سرنشین خودرو (دو جوان ۱۶ و ۱۷ ساله) از خودرو خارج و به بیمارستان اعزام شدند.

همچنین ساعاتی قبل از این حادثه نیرو‌های امدادی از همین ایستگاه در حادثه سقوط خودروی پراید در گودال سه متری کمربندی شهرک مهدی آباد موفق به نجات مصدوم این حادثه (مرد ۲۶ ساله) شدند.

نیرو‌های آتش نشانی در هر دو عملیات فوق محل حادثه را کاملا ایمن و خودرو‌ها را به محل امن انتقال دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار