رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی گفت: در نخستین ماه امسال ۱۷ واحد صنعتی جدید با سرمایه گذاری بیش از ۲۹۰ میلیارد تومان راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،امین زاده رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی گفت: با بهره برداری از ۱۷ واحد صنعتی جدید برای ۳۸۶ نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

او با اشاره به رشد ۲.۴ برابری در زمینه ایجاد واحد‌های صنعتی جدید در استان آذربایجان شرقی در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه  پارسال گفت: واحد‌های تولید مواد و محصولات شیمیایی، محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها و ابزار پزشکی دقیق ساعت از بیشترین واحد‌های راه اندازی شده است.

امین زاده گفت: در فروردین ماه امسال ۱۵طرح توسعه‌ای واحد‌های تولیدی با سرمایه گذاری ۱۵۹ میلیارد تومان زمینه اشتغال برای ۲۵۸ نفر را فراهم کرد و ساخت ماشین آلات و تجهیزات، محصولات لاستیکی و پلاستیکی و محصولات فلزی از جمله طرح‌های توسعه‌ای در واحد‌های تولیدی استان  آذربایجان شرقی در این مدت است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت زنجیره تامین و زنجیره ارزش در صنایع معدنی در پیشرفت معادن استان آذربایجان شرقی  گفت: این استان در زمینه رشد صدور پروانه اکتشاف معدن در فروردین ماه امسال  نسبت به مدت مشابه پارسال رشد پنج برابری داشته است.

او  با اشاره به صدور ۱۸ فقره مجوز برداشت شن ، ماسه و خاک رس از طریق ادارات صمت شهرستان‌ها در ماه نخست امسال گفت: بیشترین مجوز برداشت صادره مربوط به شهرستان شبستر است.

در آذربایجان شرقی به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور با محوریت بخش خصوصی بیش از ۴ هزار واحد تولیدی و صنعتی فعال وجود دارد.

پارسال هم ۲۵۳ واحد جدید تولیدی در آذربایجان‌شرقی راه اندازی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.