از ابتدای اردیبهشت‌ماه تاکنون ۸۸ جعبه نوغان لارو یکروزه بین نوغان‌داران چهارمحال و بختیاری برای پرورش کرم ابریشم توزیع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسن رحمانی مدیر بخش طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای اردیبهشت‌ماه تاکنون ۸۸ جعبه نوغان لارو یکروزه بین نوغان‌داران استان برای پرورش کرم ابریشم توزیع شد.

او با اشاره به اینکه ۵۰ نفر در استان در حوزه نوغان‌داری مشغول فعالیت هستند، افزود: بین نوغان‌داران جعبه‌های ۲۵ هزارتایی تخم نوغان یارانه‌دار توزیع شد.


بیشتر بخوانید


رحمانی به افزایش ۶۰ درصدی توزیع جعبه نوغان در استان اشاره و اضافه کرد: فعالیت نوغان‌داری در شهرستان‌های شهرکرد، بن، اردل، بروجن، سامان و لردگان در حال اجراست.

او ادامه داد: دوره پرورش کرم ابریشم ۴۵ روزه است و تنها یک دوره در سال انجام می‌شود و در هر جعبه براساس میانگین تولید ۳۰ کیلوگرم پیله برداشت می‌شود.

رحمانی با اشاره به اینکه پارسال ۵۵ جعبه نوغان در استان توزیع شد گفت: به ازای هر جعبه ۳۰ کیلوگرم پیله تَر برداشت می‌شود که پیش‌بینی می‌شود امسال ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم پیله تَر در استان برداشت شود و ارزش هر کیلوگرم پیله تَر یک میلیون و ۳۰۰ هزار ریال است.

او با اشاره به اینکه جعبه‌ها به صورت یارانه‌ای توزیع می‌شود افزود: به ازای هر جعبه ۲۵۰هزار ریال از نوغان‌داران دریافت شده است.

رحمانی با اشاره به ارائه آموزش پیش از شروع پرورش کرم ابریشم به فعالان این حوزه اشاره و اضافه کرد: هم‌اکنون آموزش‌ها به صورت مجازی برای نوغان‌داران در حال اجراست.

او ادامه داد: از هر پنج کیلوگرم پیله حدود ۲ کیلوگرم نخ ابریشم تولید می‌شود و پرورش لارو روی کیفیت ابریشم تاثیرگذار است و با مدیریت و تغذیه صحیح و مناسب، کیفیت پیله افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار