معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: کوچک‌ترین بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی شیوع کرونا را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  دکترابرهیم جلیلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: خوشبختانه از پیک چهارم کرونا عبور کرده ایم، اما با کوچک‌ترین بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی شاهد افزایش این بیماری خواهیم بود.

او با اشاره به واکسیناسیون ۹۵درصد از کادر درمان استان همدان افزود: ۵ درصد باقی مانده از این گروه، شامل افرادی است که یا تمایلی به تزریق واکسن نداشتند و یا به دلیل ابتلا به کووید۱۹و سایر موارد بازدارنده، شرایط دریافت واکسن کرونا را دارا نبوده اند.

جلیلی با بیان اینکه ۷۳۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در سراسر بیمارستان‌های استان وجود دارد، گفت: خوشبختانه با کاهش آمار تعداد موارد بستری در بیمارستان‌ها روبرو هستیم و مشکلات هفته‌های گذشته ازجمله کمبود تخت‌های‌ای سی یو و دستگاه اکسیژن ساز رفع شده است.

او با تاکید براینکه هنوز وضعیت عادی نشده است یاد آور شد:  باتوجه به عبور از قله پیک چهارم باید گفت که هنوز وضعیت شکننده است و در صورت بی‌توجهی به دستورالعمل های  بهداشتی احتمال بازگشت به وضعیت بحرانی وجود دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
انصافا اگر مردم شیوه نامه ها را رعایت کنند ماسک بزنند و تجمع در فضای بسته نداشته باشند این بیماری کاملا مدیریت میشه و همه هم به کسب و کارهاشون میرسند و مشکلی پیش نمیاد..اگر رعاین نشه دوباره محدودیت ها و تعطیلی مشاغل و ...بسیاری متضرر میشن
آخرین اخبار