سرهنگ یاسمی گفت: تعامل و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد همسو با پلیس در استان نقش بسزایی در تولید امنیت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، سرهنگ فرزاد یاسمی معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام در نشست با رئیس مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان اظهار داشت:همکاری طرفین در راستای شورای سیاست گزاری پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اجرایی نمودن طرح‌ها و برنامه‌های مرتبط با پیشگیری در حوزه‌های مختلف می‌تواند آثار مثبتی داشته باشد.

او افزود: تعامل نیروی انتظامی با سازمان‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی امری اثر گذار است.

معاون اجتماعی استان از مشارکت عمومی به عنوان زمینه ساز امنیت پایدار یاد کرد و اظهار داشت: با مشارکت عمومی مردم و همسویی دیگر نهاد‌ها و سازمان‌ها مردم نهاد می‌توان گامی مهمی در راستای تحقق امنیت پایدار برداریم.

سرهنگ یاسمی بابیان اینکه، مردم به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی پلیس و اساس اقتدار نیروی انتظامی به شمار می‌روند، گفت: اعتماد به عنوان مهمترین شاخص سرمایه اجتماعی، نقش مهمی در افزایش مشارکت‌های مردمی در تولید امنیت دارد که پلیس باید همواره نسبت به ارتقای آن کوشا باشد

او ادامه داد:برگزاری نمایشگاه پیشگیری از آسیب اجتماعی، جشنواره ها، تولیدات فرهنگی و هنری و... در مناطق حاشیه نشین شهری می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر گزار باشد.

معاون اجتماعی استان در پایان به همراه رئیس مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان از مرکز مشاوره و آرامش بازدید و خاطر نشان کرد: ارائه خدمات مشاوره به سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان در مرکز مشاوره نیروی انتظامی در زمینه‌های ازدواج، تحصیل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی رایگان می‌باشد.

۷۶ سازمان مردم نهاد فعال درسطح استان فعالیت دارند

در ادامه پروین یاسینی رئیس مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان اظهار داشت: ۷۶ سازمان مردم نهاد فعال و همسو با نیروی انتظامی در استان فعالیت دارند.

یاسینی با تاکید بر اینکه سمن‌ها تشکیلاتی مردم نهاد و داوطلبانه هستند که حوزه فعالیت‌های آنان بسیار وسیع می‌باشد، گفت: نوع فعالیت سمن‌ها متفاوت و در حوزه‌های پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی است که می‌تواند دستگاه‌های متولی نظم و امنیت را در انجام مطلوب راهبرد‌های پیش رو کمک نماید.

رئیس مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان بیان داشت:مجمع سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های مختلف از جمله عفاف و حجاب، پژوهش و پیسشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ... فعالیت دارد

او در پایان با تاکید بر اینکه برگزاری جلسات بسیار مهم و ارزشمند و همچنین تاثیر گذار در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه است، خاطر نشان کرد: سازمان‌های مردم نهاد آمادگی لازم برای همکاری با نیروی انتظامی در جهت تعدیل آسیب‌های اجتماعی را دارد.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.