فاز اول طرح احداث سیلوی مکانیزه غلات در بندر امیرآباد به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمدعلی اصل سعیدی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: با تکمیل و بهره برداری از فاز اول طرح احداث سیلوی غلات به میزان ۲۵ هزار تن توسط بخش خصوصی، ظرفیت پذیرش و نگهداری غلات در بندرامیرآباد به ۲۶۰ هزار تن افزایش یافت.

او افزود: این بندر به عنوان هاب غلات شمال کشور توانسته سرمایه گذاران زیادی را در حوزه‌های نگهداری غلات و کالا‌های اساسی جذب کند که با اضافه شدن ظرفیت در فاز اول و تکمیل این طرح که در مجموع ۴۹ هزار تن خواهد بود، ظرفیت نگهداری غلات در سیلو‌ها، افزایش چشمگیری خواهد یافت.

سعیدی پور هدف از ساخت سیلو‌های نگهداری غلات را برنامه ریزی در جهت افزایش ظرفیت انبارش و نگهداری کالا، تسریع در حمل و نقل، افزایش سفر کشتی‌های ملکی، سرعت بخشیدن به تخلیه و بارگیری و کاهش زمان انتظار کشتی‌ها جهت پهلودهی برشمرد.

او افزود: ساخت این سیلو ۴۹ هزار تنی، در زمینی به مساحت ۷ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال در حال انجام است که امید می‌رود تا ۶ ماه آینده بتوانیم با تکمیل پروژه کل ظرفیت عملیاتی را به بهره برداری برسانیم.

مدیرکل بندرامیرآباد با بیان اینکه با بهره برداری از این سیلو‌ها ۲۵ نفر مستقیم مشغول به کار می‌شوند، از برنامه ریزی‌های گسترده و مدون جهت جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید در حوزه‌های مختلف صنعتی، خدماتی، گردشگری و ... در امسالخبر داد.

سعیدی پور گفت: بندر امیرآباد در پارسال با رشد بیش از ۴۰۰ درصد در زمینه جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی یکی از بنادر برتر در این زمینه جایگاه خود را به اثبات رسانده است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.