افزایش ۹ درصدی زکات فطره در کردستان

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره)کردستان گفت: در پایان ماه رمضان امسال ۲۰۵ میلیارد ریال زکات فطریه در استان جمع‌آوری شد که نسبت به سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، هیوا رحیمی معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان اظهار داشت: از این میزان زکات جمع‌آوری شده ۱۷۴ میلیارد و ۲۴۹ میلیون ریال فطریه عام، هشت میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال فطریه سادات، چهار میلیارد و ۳۸۶ میلیون ریال کفاره عمد و ۱۸ میلیارد و ۵۱۹ میلیون ریال کفاره غیر عمد بود.

رحیمی با بیان اینکه سال گذشته ۱۸۰ میلیارد ریال زکات فطریه در سطح استان جمع‌آوری شد گفت: امسال این میزان با حدود ۹ درصد رشد روبرو شده است که نشان‌دهنده پابیندی مردم خیر استان به اعتقادات دینی و کار‌های خیر و عام‌المنفعه است.

او یادآور شد: زکات جمع‌اوری شده در هر شهر، منطقه و روستا با هماهنگی و نظارت امام جماعت و هیات امنای مساجد در میان نیازمندان همان محل و در سریعترین زمان ممکن توزیع شده است.

رحیمی افزود: در توزیع زکات فطریه و هرنوع کمک دیگری از سوی کمیته امداد اولویت با نیازمندان واقعی جامعه بوده و این نهاد در تلاش برای ترویج سنت‌های حسنه، تفویت فرهنگ احسان و نیکوکاری و تقویت اعتماد عمومی جامعه است.

در حال حاضر بیش از ۷۳ هزار خانوار درقالب ۱۵۲ هزار نفر از مردم استان کردستان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.