معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برگزاری سه دوره تخصصی امداد و نجات برای ۶۳ نفر از امدادگران این جمعیت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اسعد زاده معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه همه ساله با برگزاری دوره‌های تخصصی نیرو‌های جدید برای خدمت‌رسانی در حوادث آموزش می‌بینند، گفت: اولین دوره آموزشی تخصصی با عنوان پیش بیمارستانی امسال در شهرستان سربیشه برگزار شد.

او  افزود: در این دوره امدادگران با مباحثی از جمله ارزیابی صحنه و محیط حادثه، تثبیت پزشکی مصدوم، لوله‌گذاری تراشه، اصول صحیح آتل‌بندی و حمل مصدوم، آشنایی با دارو‌های اورژانسی، تریاژ و بانداژ و… زیر نظر مربیان مجرب آشنا می‌شوند.

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در این دوره ۲۱ نفر ازآموش‌های تخصصی بهره‌مند شده‌اند، گفت: باتوجه به اهمیت آموزش‌های تخصصی و به منظور آشنایی امدادگران استان با مباحث نوین و تخصصی، دوره تخصصی پیش بیمارستانی نیز برای ۲۳ نفر از امدادگران شهرستان قاین در حال برگزاری است.

اسعدزاده با اشاره به برگزاری دوره تخصصی پایه جستجو و نجات در کوهستان، گفت: در این دوره نیز ۲۰ نفر از نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان بشرویه از جدید‌ترین روش‌های امداد رسانی در حوادث کوهستان بهره مند می‌شوند.

او با اشاره به اینکه دوره‌های تخصصی امداد و نجات بصورت مستمر و رایگان در سطح استان برگزار می‌شود، افزود: نجاتگران و امدادگران علاقه‌مند می توانند با گذراندن دوره‌های پیش نیاز و قبولی در این دوره‌ها هلال احمر را در عملیات‌های تخصصی امدادی همراهی کنند.

انتهای پیام /  ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.