محاسبات نشان می‌دهد با شبکه فرسوده برق که در حال حاضر در کشور وجود دارد قطعی برق تا سال ۱۴۰۳ پابرجاست.

به گزارش خبرنگار  اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با فراگیر شدن گرمی هوا در کشور و مصرف رو به افزایش سیستم‌های خنک کننده و همچنین استفاده غیر مجاز از ماینر‌ها، طی روز‌های گذشته شاهد قطعی مکرر برق بودیم که منجر به اعتراض بسیاری از اقشار جامعه شد. همین امر سبب شد تا وزیر نیرو روز گذشته بعد از یک روز سکوت از مردم بابت این اتفاق عذرخواهی کند.

اما برخی از مسئولان توانیر، قطع برق را مربوط به چند عامل از جمله نبود زیرساخت‌های لازم، استفاده از ماینرها، کاهش بارندگی در ایام سال و غیره دانسته‌اند، با این حال وزیر نیرو  دلایل قطعی برق را نوسازی نیروگاه‌ها با توجه به عدم امکانات مالی خواند.

او گفت: اطلاعات دقیق و کارشناسانه را در اختیار تمام مردم قرار خواهیم داد. جنگ اقتصادی دشمن توام با جنگ روانی است و تلاش می‌کنیم در مسیر طراحی شده برای تامین آب و برق مطمئن در کشور قدم برداریم.

اردکانیان با بیان اینکه باید در برنامه ششم  ۲۵ هزار مگاوات ظرفیت جدید می‌آوردیم، گفت: با آنچه تاکنون به بهره برداری رسیده و امسال بهره برداری می‌شود ۵۷ درصد این برنامه محقق شده، اما سوال بعدی از روی انصاف این است که الزامات ۲۵ هزار مگاوات چه بوده است؟ از مجموعه منابع مالی مدنظر برای اجرای این طرح‌ها ۱۵ هزار و ۱۷۰ مگاوات را با ۹ میلیارد یورو باید با فاینانس خارجی می‌ساختیم که تمام برنامه فاینانس ما به خاطر تحریم‌ها متوقف شد. سد‌های بزرگی که نیروگاه‌های برق آبی بزرگ داشتند به خاطر نبود فاینانس خارجی اجرا نشد.

او افزود: هوا همراهی خوبی دارد، کمی از گرما کاسته شده و واحد‌های در تعمیرات به مدار می‌آیند و امیدواریم مثل همیشه مردم همراهی داشته باشند و همکاران ما هم با نظم بیشتری برنامه‌ها را پیاده سازی کنند تا در ایامی که مردم آماده حضور پرشور در عرصه انتخابات می‌شوند، شرایط بهتر شود.

نیروگاه‌ها نبض تپنده اقتصاد هستند. اگرچه سهم آن‌ها در پیشبرد اهداف کلان توسعه پایدار گاه نادیده گرفته می‌شود، اما تولیدکنندگان برق، نقشی غیرقابل‌انکار در چرخش چرخ اقتصاد و صنعت کشور و نیز تامین رفاه، امنیت و سلامت جامعه دارند.

در این میان بحث راندمان و نوسازی نیروگاه‌ها برای افزایش ظرفیت شبکه، کاهش تلفات و نیز کاهش میزان مصرف سوخت و آب آن‌ها یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که حول محور نیروگاه‌های عمدتا قدیمی‌تر مطرح می‌شود و البته این بحث در خصوص نیروگاه‌های کلان‌شهر‌ها ابعاد گسترده‌تری هم دارد.

نوسازی نیروگاه‌های قدیمی برای افزایش راندمان یک انتخاب نیست، بلکه یک الزام اساسی است. به عنوان مثال در صورت تبدیل واحد‌های گازی یک نیروگاه  به سیکل ترکیبی، راندمان نیروگاه  از ۳۰ به حدود ۶۰ درصد افزایش‌یافته و تقریبا دو برابر می‌شود. به همین دلیل عمده نیروگاه‌هایی که در حال احداث بوده یا در طول سال‌های اخیر راه‌اندازی شده‌اند، سیکل ترکیبی هستند، چرا که این دست از نیروگاه‌ها راندمان بالاتر و مصرف انرژی پایین‌تری دارند و با محیط زیست هم سازگارتر هستند.

با توجه به اینکه نیروگاه‌ها در زمان و محدودیت‌های خاصی اورهال(تعمیر) می‌شوند، اما این بار به دلیل نبود شرایط مالی وزارت نیرو و یا صنعت برق برای اورهال نیروگاه‌ها و بازسازی شبکه فرسوده برق کشور با مشکل مواجه شده‌اند.

برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه لازم است

محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در گفت و گو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در پاسخ به این سوال که چرا در سال‌های اخیر هیچ تغییری در تعداد نیروگاه‌های فرسوده ایجاد نشده است، گفت: علت این است که تاکنون اقدامی در این راستا صورت نگرفته چرا که برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات باید ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه در نظر گرفته شود که تهیه این سرمایه کار ساده‌ای نیست، اما پیگیر هستیم که تامین سرمایه صورت بگیرد.

به گفته مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی، شرکت توانیر مکلف است منابع حاصله تا سقف هشتاد هزار میلیارد ریال را به­ صورت ماهانه و متناسب با وصول درآمد فوق الذکر به صورت کامل تا سقف ۳۰۰ هزار میلیارد ریال صرف توسعه و نوسازی شبکه فرسوده برق کشور کند.

کاهش توجه سرمایه گذاران به قیمت پایین انرژی برای بهروری

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفت و گو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قانون بودجه سال ۱۴۰۰، ظرفیت‌ها و فرصت‌های جدیدی را پیش‌روی صنعت برق قرار داده است که یکی از تکالیف قانون بودجه امسال، اصلاح تعرفه برق صنایع انرژی‌بر است که طی سال‌های اخیر سهم این صنایع در سبد مصرف انرژی کشور افزایش یافته است.

طبق گفته مسئولان وزارت نیرو قرار است نوسازی شبکه برق کشور طی سه سال آینده انجام شود با یک دو دوتا، چهارتا کردن ساده می توان محاسبه کرد که گویا این قطعی برق تا سال ۱۴۰۳ دست از سر مشترکان برنداشته و می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری را برای مردم داشته باشد.

او ادامه داد: یکی از محرک‌های فعلی برای استقرار این صنایع در کشور، قیمت یارانه‌ای انرژی است، قطعا قیمت پایین انرژی در کشور، علاوه بر توسعه کمی این صنایع، سرمایه‌گذاران را از توجه به بهره‌وری و بهینه‌سازی انرژی دور کرده است.

سخنگوی صنعت برق کشور بیان کرد: از سوی دیگر برای پاسخگویی به نیاز مصرف این صنایع، لازم است احداث نیروگاه‌های جدید و شبکه‌های مورد نیاز صورت گیرد که نیازمند منابع مالی پایدار و یا جهت‌دهی این صنایع به تامین برق خود با احداث نیروگاه یا خرید برق مورد نیاز این صنایع از نیروگاه‌های جدیدالاحداث خواهد بود.

رجبی مشهدی گفت: مروری سریع به چند هدف اصلی قانون‌گذار در این تبصره قانون بودجه سال ۱۴۰۰ شاهد این مدعاست اول آنکه بر اساس قانون بودجه، وزارت نیرو مکلف شده است منابع حاصله را در توسعه و نوسازی شبکه فرسوده برق کشور و جابه‌جایی تیر‌های برق روستایی، اعطای یارانه سود تسهیلات جهت افزایش توان تولید برق از طریق سرمایه‌گذاری در (ایجاد، توسعه و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام) نیروگاه‌های برق و همچنین پرداخت مطالبات تولیدکنندگان خصوصی برق و نیروگاه‌های برق‌آبی، برق‌رسانی به شهرک‌های صنعتی و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی صرف کند.

او افزود: به عبارت دیگر، جهت‌دهی شده است تا بخشی از یارانه برق به جای تخصیص به این صنایع انرژی، به اصلاح شبکه‌های فرسوده برق و توسعه نیروگاه‌ها و زیرساخت برق شهرک‌های صنعتی اختصاص یابد. مطابق بند «ز» تبصره ۱۵ قانون بودجه، مجلس پیش‌بینی کرد که بخشی از یارانه اختصاصی به صنایع انرژی‌بر کاهش یافته و این یارانه صرف امور مهم و حیاتی صنعت برق کشور شود.

این مقام مسئول گفت: از طرفی با کاهش یارانه پرداختی به این دسته از مشترکان صنعتی و اصلاح تعرفه آنها، موضوع انرژی و هزینه‌های آن برای این صنایع بیش از گذشته مورد توجه خواهد بود و قطعا طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی توسط صنایع مستقر و قدیمی‌تر و همچنین توجه به خرید تجهیزات پربازده برای متقاضیان جدید صنایع انرژی‌بر توجیه‌پذیر خواهد شد.

اما باید سازکار دولت را برای توسعه و زیر ساخت‌های لازم جهت نوسازی شبکه فرسوده برق سنجید به طوری که اواخر سال گذشته بود نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای ساز و کاری را برای توسعه و نوسازی شبکه فرسوده برق کشور تعیین کردند.

به طوری که قرار است ­شرکت توانیر منابع حاصله تا سقف ۸۰ هزار میلیارد ریال را به­ صورت ماهیانه و متناسب با وصول درآمد فوق الذکر به صورت کامل تا سقف ۳۰ هزار میلیارد ریال صرف توسعه و نوسازی شبکه فرسوده برق کشور و با تصویب شورای اقتصاد صرف اعطای یارانه سود تسهیلات جهت افزایش توان تولید برق از طریق سرمایه گذاری (ایجاد، توسعه و تکمیل طرح‌های نیمه تمام) نیروگاه‌های برق، تا سقف ۵ هزار میلیارد ریال در قالب مشارکت توانیر به سرانجام رساند.

نوسازی شبکه برق  زمان  بر است

ابوذر صالحی مدیرکل امور بین الملل توانیر در گفت و گو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به چالش صنعت برق در تأمین زمین برای احداث شبکه برق در کلانشهر‌ها گفت: احداث شبکه برق در این شرایط، سبب افزایش هزینه‌ها و در برخی موارد سبب طولانی شدن و یا به نتیجه نرسیدن طرح می‌شود.

او با اشاره به وجود تجهیزاتی با ابعاد کوچک‌تر و نیاز کمتر به زمین بزرگ برای احداث، افزود: ما به دنبال استفاده از سازوکار جدید هستیم که از جمله آن پست‌های GLS است که با کاهش ۹۰ درصدی به زمین نسبت به پست‌های قدیمی امکان خدمات دهی را تسهیل می‌کنند. استفاده از فضای زیرزمینی و زمین‌های به جامانده از پست‌های قدیمی راهکار احداث مراکز جدید است.

صالحی به احداث شبکه‌های برق به صورت دفنی، اشاره کرد و ادامه داد: در این روش هزینه‌های احداث بسیار کاهش می‌یابد، اما به دلیل ایجاد محدودیت‌های ترافیکی استفاده از این روش به راحتی امکانپذیر نیست.

این مقام مسئول با بیان اینکه روش سوراخ کاری جهت دار افقی راهکار دیگری برای احداث شبکه‌های برق است، اظهار کرد: در این روش که هم اکنون در مشهد در حال انجام است هزینه‌های احداث شبکه به یک چهارم کاهش یافته و روند اجرای آن نیز سرعت می‌یابد.

حال انگار قرار است این قطع شدن برق طبق گفته های توانیر تا اصلاح سازی شبکه برق تا سال 1403 مهمان مشترکان باشد و تا این مدت معلوم نیست که چه خسارت های جبران ناپذیری برای مردم به بار آید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رادمان
۱۹:۴۱ ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
ممنون از تلاش شما مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۹:۳۹ ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
انرژی خورشیدی
انرژی بادی
انرژی هسته ای
انرژی برق آبی
انرژی فسیلی و گاز و گازوییل
میتوان از همه این انرژیها نیروگاه‌های بزرگی ساخت اما اراده و تلاش و توان و آینده نگری میخواهد.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۹:۵۰ ۱۴ تير ۱۴۰۰
تا الان داشتین چیکار میکردین پس؟ نکنه این کارها رو هم دشمن کرده؟
Iran (Islamic Republic of)
فریاد
۱۶:۲۶ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
خداوکیلی فردای روز قیامت چطوری باید جواب بدین. مگه آخرت قبول نداشته باشین . این بغض ها یرورزی مترکهههه منتظر باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
شما بیخود میکنین غلط میکنی ک‌میگین‌تا سال ۱۴۰۳ همین وضعه
مگه شما نگفتین انرژی هسته ای حق مسلم ماست
مگه بخاطر همین کشور رو نابود نکردین
مگه بخاطر همین انرژی هسته ای روزگار مردم روسیاه نکردین ک‌کشور تحریم شده بدبخت شده منزوی شد تمام دنیا رو به خاطر همین انرژی هسته ای روبردمون وایسادن
ک ما از این استفاده کنیم برق داشته باشیم
دارو داشته باشیم و هزارصد چیز دیگ پس کووووووو لعنتیا
هیچی ک ازش نداریم حتی ابتدایی ترینش ک برقِ هیچ
هنوزم بیش از ۱۵ ساله ک میاین میگین تا ۳ سال دیگ قطعی برق داریم لعنت شما ک مردم از دست شما ذله شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
خب بزرگوار انرژی هسته ای رو مگه با برجام بتن نکردن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
دکتر انرژی هسته ای با برجام بتن نشد اون چشم نتانیاهو و سعودی ها بود که از توافق ما کور شد!
الان هم اگر بخواهند میتوانند احداث کنند اما از آنجا که تجهیزات پیشرفته می خواهد و ما هنوز قادر به ساخت تجهیزات حساس آن نیستیم با توجه به خطرات زیست محیطی که میتواند داشته باشد کلا بیخیالش شدن و ازش برای همین کارهای دارویی استفاده میکنن!
Iran (Islamic Republic of)
بختیاریان
۱۹:۴۳ ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
بیاری خدا دانشمندان و جوانان و نخبگان و تیزهوشان این سرزمین دور نیست که رآکتور ایرانی و ملی هم بسازند.
امیدواریم صدها نیروگاه اتمی در این کشور پراکنده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
ایران در همه زیر ساختها شده مثل ادمی که به سن ۵۰ سالگی رسیده بهش بگن باید توی دوی 100متر قهرمان بشی
نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
ایران عزیزمان میبایست همه زیرساختهایش را برای جمعیتی دویست ملیونی بسازد.
Iran (Islamic Republic of)
پبدنی
۱۳:۵۶ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
چرا بعضی‌ها فقط یک دولت را مقصر می‌دانند دولت قبلی و دولتهای قبل هم بی تاثیر نبودند و همه دولتها تا حدود زیادی در ساخت و ساز گسترده ، کوتاهی کردند.
آیا در خودروسازی هم تنها یک دولت کوتاهی کرد ؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
فقط و فقط حسن روحانی و اصلاح طلبان مقصرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
آفرین ،همه دولتها مقصرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
وزارت نیرو و مسولان و مدیران و همه دست اندرکاران و حقوق بگیران خواب بودند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
همیشه شرایط مردم بدتر لژ قبل شده
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۱۸ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
خداوکیلی با چه روی اعتراف میکنید یبارکی بگو بودجه بجای کار به شکم میرفته تموم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
حداقل خاموشی ها را طبق برنامه ای که از قبل اعلام کردید انجام بدهید.این را هم بلد نیستید؟ دیروز طبق برنامه ای که از قبل اعلام شده بود باید از ساعت 15 تا 17 برق دانشگاه فردوسی قطع می شد اما برق از ساعت 14:25 رفت تا 17:30.
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۰۸:۲۶ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
پس این مسئولین در این چهل و اندی سال چیکار میکردن که شبکه برق تا الان فرسودست؟ چرا فکر این مشکلات رو تا الان نکردن که الان بیان افسوس یا اعتراف بکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
اول انقلاب اکثر جاها به خصوص روستاها اصلا برق نداشتند. به مرور برق رسانی به همه جا انجام شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
مملکت رو رها کردن ، کوچکترین کار عمرانی و توسعه در هیچ قسمتی مانند برق ، آب ،مخابرات ،گاز، شهرسازی ، جاده ، تفریحی گردشگری، آموزشی ، صنعت و غیره انجام نمی‌دن ، این مسئولین باید جوابگو باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
خاک بر سر مسولی مثل حسن روحانی که این قدر بی حیاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
چرا وقتی مملکت خودمون برق ونیروگاه نداره تو کشورهای دیگه مفت نیروگاه می سازید و بهشون برق مفت می دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
دیگه فکر میکنند ما آخر تکنولوژی و رفاه هستیم ،برای خودنمایی تو کشورهای دیگه نیروگاه می‌سازند واقعا این چراغ‌ها به استانها و مردم و کشور خودمان رواست.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۴۰ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
کشور خودمون که قطعا خیلی نیاز داره ولی یه نگاه بکن ببین مشکلات واقعا از این هست که دادیم به این کشور و اون کشور یا اینکه بعد از هشت سال دوره یک وزیر و یک دولت، هیچ کاری نکردن، پس بودجه ای که هر سال آقایون انقدر اصرار به تصویبش برای دولت داشتند چی شده؟ براتون سوال نیست؟
کدومش بیشتره؟
Iran (Islamic Republic of)
اکبر معتضد
۰۷:۲۵ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
باسلام
خسته نباشید وزیر محترم نیرو ، هشت سال فرصت داشتی کار کنی. حالا موقع خداحافظی می گوئید قطی برق تا 1403 ادامه دار است واقعا خسته نباشد به شما میگن وزیر !؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد ت
۰۷:۲۲ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
یعنی کل وسایل برقی خانه ها باید فاتحه اش خواند شود دیروز بخاطر بی عرضگی مسئولین و قطعی و نوسانات برق ال ای دی های تلویزیونمان را عوض کردند و مبلغ 900هزار ازم گرفتند این ضرر را از کی باید بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ام
۰۷:۱۲ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
پس کو انرژی هسته ای نه تنها برق نداشت اونی هم که بود برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
اگرانرژی هسته ای رو بتن نمیکردن الان برق هم داشت آب هم داشت خیلی چیزای دیگه هم داشت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
برجام نافرجام روحانی همه رو به باد داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
همیشه همینه به جای آنکه در جریان هر کار نظارتها و توجه بشه میگذاریم برای لحظه آخر که رقم هزینه هم آنقدر بالا می
ره که دیگه کارد به اسخوان برسه آخرش هم این مردم نجیب باید تاوان بی کفایتی شما مسولان رو باید بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۲ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
زمانی بود که با گران شدن نفت پول زیادی عاید کشور شد ولی هیچ اقدامی در جهت نوسازی زیرساخت ها نشد
همگی تبدیل به پاداش شد و از بین رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
بی‌‌همه‌چیزای‌دروغگو‌،محاسبات‌تا۱۴۰۳‌نشون میده‌یامراوداتتون
برای‌فروش‌برق‌تا۱۴۰۳‌؟!
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۰۶:۲۷ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
سلام، خوب آقا من هنوز تحصیلات عالیه ندارم ولی یکی لطفا این جمع و ضرب بررسی کنه : 500،000،000 میلیون یورو سرمایه لازم بوده خوب تعداد هموطن های عزیز مون 80،000،000 نفر هستن ، که میشه نفری 6 یورو . به نرخ سبزه میدون میشه حدود 200 هزارتومان تقسیم کنیم به 365 روز ، عزیز جان میشه حدودا روزی یک عدد سکه 500 تومانی !!! والا قلک پلاستیکی که بدید به هر خونه خودمون این سرمایه را سر سال تحویل شما میدیم . البته جسارت نشه جنابخان مدیر همونطور که فرمودند " پیگیر باشند....".
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۰ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
خدا خیرتون بده اینا انقدر تو فکر ویلا خریدن تو کشورهای پیشرفته دنیا و بزرگ کردن بچه هاشون انقدر سرشون شلوغه که اصلا ایرانی را نمیشناسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۳ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
واسه عراق بودجه هست ولی ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
دولت در این 8سال باید سالی حداقل 100000مگاوات به تولید برق کشور اضافه میکرده اما هیچ کاری نکرده چرا که خودش را وقف مذاکره کرده مذاکره ای که هیچی از توش در نیامد اول دولت روحانی اصلاح طلبها و حامیانشون چقدر میگفتن هسته ای میخو اهیم چه کار اما زمان ثابت کرد هسته ای هم نیاز آب خوردن وهم برق را تامین میکند اما دیگه خیلی دیره 20سال زمان میبرد تا برسیم به همان اول دولت روحانی قرار بود سال 1400از ماهواره خودکفا باشیم اما چی شد روحانی واصلاح طلبها به همت 24میلیون رای دهنده نابود کردن کشور را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
یعنی روحانی باید محاکمه شود.
تا درس عبرتی شود که رییس جمهورهای بعدی این قدر بی عرضه بازی از خودشان در نیاورند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
از زمانی دولت حسن کلید آمد سر کار به جای این که تلاش کند کمبودهای کشور را درست کند و مشگلات مردم را حل کند رفت سراغ مذاکره ودر پس مذاکره
Iran (Islamic Republic of)
نواب
۰۰:۵۵ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
سلام.
امضای برجام و همانا بتن ریزی.
شنیدن این حرفا هم از وزیر یعنی تقصیر بتن بود نه برجام.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۵۱ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
این اعترافات در پایان دولت دردی از مردم دوا نمیکند
دولت روحانی از روی عمد مشکلات را برای دولت آینده روی هم تلنبار کرده
چون از عدم استیضاح خیالش راحت بود روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
پس چه وزارت خونه وچه کشک و دوغی تو این هشت سال چه غلطی کردین این همه پول آب وبرق وبودجه سنواتی رو خرج چی کردین که شبکه پوسید ه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
اینهمه پول از مردم میگیرن از کارخونه ها . دزدی که شاخ و دم نداره .مملکت صاحاب نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
سلام. این دولت یک سال است که هر هفته با طرح الف ب سر مردم را کلاه می گذارد که صنعت آب و برق چنین است و چنان است. خدا را شکر که رسوا شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
در تاریخ خواهند نوشت مدیران و مسولان و مردمانی که هیچگاه درس عبرت نمیگرفتمد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
همیشه اصلاحات مردم را گول زده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
اون پولی که به روسها دا دید واسه نیروگاه برق اتمی ؛میشد باهاش تا 1000سال برق خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
برق مجانی صادر میکنید عراق.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
اینم یه مقدمه برای گرون کردن آب وبرق_بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
پس این وزیر در این سالها برای فرسودگی شبکه برق چه کرده ؟
باید عملکرد وزیران کاملا ممیزی و در نهایت برخورد شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
این دولت به اندازه چهل سال ابن کشور رابد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
ابنهمه ملت و کشور رو بخاطر هسته ای عقب نگه داشتین و تحریم کردین.خب حالا نتیجه اش اینه؟کو پس برق هسته ای تون؟خدوتون می دوتید چقدر هزینه دادین بابت این۹۰ کیلو اورانیوم که نمی دونین چه کاری دستش بدین،؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
کدوم هسته ای؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
خاک بر سر روحانی که با برجام نگذاشت، هسته ای پیشرفت کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
جلو دزدی ها را بگیرین و چند ماه حقوق مسئولین را هم به نصف برسونید مگر نه اینکه میگن به خاطر مردم میخوان کار کنن پس از جیبشون کمی خرج کنند بعد بیان با شرایط هر منطقه و اقلیم نیروگاه بسازن خورشیدی و هسته ای و جنوب کشورم و شمالم هم کنار دریا هستن آب واسه نیروگاههای آبی هست ولی اینا انقدر درگیر کارهای بیهوده هستن که به این چیزها فکر نمیکنن یه پروژه ای که مثلا ۲ یا ۳ ساله باید ساخته بشه ۲۰ سال طول میکشه کلا هرکی هرکی خدا فرج صاحب الزمان را برسان الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
اصلاح طلبان بی خاصیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
کاش بی خاصیت بودند
پراز خسارت و ضرر بودند و هستند مثل کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
یه جوری میگه 500میلون یورو انگار این مملکت فقیره یا نداره !!!!!باید بگم بغیراز ضعف مدیریت وتنبلی مسولان دیگه هیچ دلیلی وجود نداره
Finland
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
حقوق سالانه شون بیشتر از این عدده یه سال بدون حقوق کار کنند مگه ملت این 8 سال از دست اینها نکشیدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
بیش از ۱۵ساله کشور رو درگیر تحریم کردین وملت رو ب گدایی انداختین ک چی میخوایم انرزی هسته ی رو راه بندازیم ک کشور بی نیاز بشه از تامین برق و غیره .کو کجاس پس ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
برجام همه رابه بادفناد
Finland
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
از حسن جونت و رفقای اصلاح طلب بپرس چرا این 8 سال یه نیروگاه نساختن؟ نکنه توقع داشتی قوه قضاییه یا مقننه نیروگاه بسازه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
انرژی هسته ای خوب بود. ولی روحانی منافق نگذاشت پیشرفت کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
سهم برق کشور های اطراف که جداست 2 ماه پیش برین 2030 نگاه کنید با افتخار میگفتن به ترکمنستان و افغانستان برق میفروشیم . فک کنم سهم مردم رو با ماینر های چینی نصف کردن که برا مردم کم اومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
کافیه ذره ای از پول مملکت و مردم را که خرج غریبه ها میکنید را برای زیر ساختها اختصاص دهید.کمی وطن دوستی کنید تا موقع انتخابات التماس نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
شیطون باید پیش شما شاگردی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
اول گفتن کمبود برق به خاطر خشکسالی و کم آبیه،بعد گفتن به خاطر استخراج بیت کوینه،بعدش گفتن به خاطر تعمیرات نیروگاه هاست الانم میگن به خاطر فرسودگی زیر ساخت هاست و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
بخاطر بی عرضگی اصلاح طلبانه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۳۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
هیچوقت نمیگن
خودمون خواستیم
هیچوقت نمیگن با نیروگاههای بخش خصوصی چه کردند
هیچوقت نمیگن خود توانیر مسبب اصلی خاموشی است
هیچوقت نمیگن به خاطر سود شرکت توانیر وانحصار طلبی شرکت کل کشور گرفتار مشکل برق است و تعداد زیادی نیروگاه دار بخش خصوصی به دلیل عدم دریافت مطالبات ورشکسته
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۸:۱۹ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
نشنیدی روغگو کم حواس میشود
France
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
تا ۱۴۰۳ قرار بود ایران کشوری در تراز کشورای غربی یاشه. یادش بخیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
دولت حسن دروغگو همه رو به باد داد دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
چشممان روشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
ما توی کشورمون این همه بیابان داریم ،خب یه چندتا صفحه خورشیدی بندازین توی کویر با این آفتاب سوزانی که داریم میتونیم کلی برق تولید کنیم ،این که دیگه میتونید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
این دولت اصلاح طلب منتظره آمریکا بهش برق بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
روحانی که گفته من بلد نیستم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
۸ سال خوردید خوابیدید و بُردید
حالا مردم باید جواب پس بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
کسانی که کم کاری کرده اند باید مجازات شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
روحانی باید محاکمه شود.
باید به زندان برود و با برادرش آب خنک بخورند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
مفت بدید به عراق درست میشه
Germany
جمشید
۲۰:۲۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
خب از عراق یا پاکستان وارد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
هرکی میتونه باید بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
ولی ما اهمیت ویژه ای به فرزندآوری میدیم . هر زوج ایرانی پنج فرزند
چطوره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
من عاشق اینم که ۴فرزند داشته باشم.وقتی سنم بالا بره دوست دارم دورم شلوغ باشه.دلم نمیخاد تک و تنها گوشه خانه سالمندان بشینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۸ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
4 تا کمه زیادش کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
دراین کشورمردم دلشان به چه چیزشماخوش کنندمایلرهاراخاموش کنید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
برق ملی ایران به حراج گذاشتن وخصوصی خودشان کردند برقی تمام زیر ساختش از پول نفت کشور درست شده حالا ببینید به کجا کشید کار ملت....
Netherlands
رضا
۱۹:۵۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
پس این دولت تدبیر و امید چیکار میکرده تو این مدت ۸ سال؟
نه برای مسکن تدبیر داشته.
نه برای برق تدبیر داشته.
نه برای بیکاری و اشتغال تدبیر داشته.
نه برای ازدواج جوونا تدبیر داشته.
نه برای سفرهای نوروزی با اون همه کشته کرونایی تدبیر داشته.
نه برای جواب ندادن توافق برجام و جایگزینش تدبیر داشته.

فقط برای رانت خواری خودشون و اطرافیانشون و خوردن پول مردم تو بورس و گفتن دروغ و عاصی کردن مردم و کشوندن مردم تو صف گوشت و مرغ و هزاران حیله دیگه تدبیر داشته.

نمی دونم با چه رویی هنوز هم طلبکارید برای انتخابات!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
این دولت، دولت بی تدبیرها بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
دولت اصلاح طلبان بی تدبیر
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۹:۴۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
نتیجه 8 سال فلاکت حتی توسعه شبکه برق رو کند کرده انرژی هسته ای رو زمین زده شرم بر شما باااااااد دولت بی تدبیرو نا امید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
چه ربطی داره وقتی نیروگاه ها مال دهه شصتن چرا حرف بیخورد می زنی
Iran (Islamic Republic of)
حسام الدین
۱۹:۴۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
نجابت ملت ایران منحصر به فرده ..‌ دلم میسوزه، گریم میگیره برای این ملت نجیب که گیر این مسئولا افتادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
یاد باد ان روزگاران ،نجابت رنگ عوض کرده عزیز ، ،ثمره چندین سال زحمت دولتها و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
ان شاء الله دولت بعدی که بیاد درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
دولت بعدی هم موظف است طبق چهارچوب سیاست داخلی و خارجی کشور عمل کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
بستگی داره اگه دوباره به اصلاح طلبها رای بدن دیگه باید بفکر خرید قبر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
قطع برق فقط بخاطر مدیریت ضعیف.تبعیض در پول برق ندادن ارگانهای و واحدهای خاص.مزرعه تولید ارز مجازی میباشد.چرا مردم باید تاوان بی لیاقتی مسئولان را بدهند؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
اگه به دولت شما باشه تا سال ۱۵۰۰ هم قطعی داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
هسته ای رو اگه نمی دادین بره الان برق داشتیم
حداقل توی این 8 سال چند تا نیروگاه اضافه می کرد دولت روحانی ...
Iran (Islamic Republic of)
Bm1
۱۹:۱۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
سلام
فقط خدا میدونه این دولت چقدر خرابکاری کرده ،
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۱۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
آها... یعنی هیچ ربطی به معاهده ی پاریس نداره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
این چهل سال خواب تشریف داشتید!؟! یا بودجه رابه غزه ولبنان وفلسطین و... دادید! ؟! ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
چه ربطی به40 سال داره این همه دستاورد رو نباید زیر سوال برد هنوز متوجه نیستید دفاع از غزه و سوریه امنیت خودمونه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
سلام. دفاع از ملت های مظلوم آرمان هر انسان درستکاری است و نتیجه آن امنیت داخلی است. از جیب خرج کردن برای امنیت، آسان تر است تا از جان خرج کردن.
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
نیروگاهی که بعداز ۴۰ سال ساخته شده الان راه نیوفتاده باید از رده خارج شه حالا جدا ار رده خارج شدن چه هزینها دادیم به اندازه ۱۰۰ سال عقب رفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
ساده زیستی, شجاعت در رسوایی مفاسد, قد علم کردن در برابر هسته های ثروت و قدرت, شجاعت در برابر دشمن, تلاشگر خستگی ناپذیر, حامی و دلسوز منافع مردم, در میان مردم زیستن, شفافیت در برابر مردم, صداقت و پاکدستی, ایمان, اعتقاد و خداشناسی, عزت و اعتبار بخشیدن به انقلاب و ملت....تو را از ما دور کرد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۵۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
کم کم داره جوانب پنهان دولت روحانی مشخص میشه

تو زمانی که همه کشورها دنبال سوخت هسته ای بودن شما داشتید سر چند کیلو اورانیوم ذخیره شده با آمریکا چونه میزدید که همون چند کیلو هم نابود کردید.

حالا بریم تو نیروگاهاتون آب بریزین تا بچرخه
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۸:۴۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
یک هزارم این پولها رو خرج پنل خورشیدی میکردیم ، الان نصف جهان رو برق میدادیم اون هم بدون آلودگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
دولت تو این 8 سال چیکار میکرده پس که الان نه برق داریم نه انرژی هسته ای نه توان اقتصادی نه زندگی نه .... واقعا خجالت آوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
فقط به فکر بقیه‌اید مثل پول‌های مالیات ما که خرج موشک‌بارون اسرائیل شد و هیچ آسیبی هم نرسوند، ۴۵۰۰ موشک که پولش از مالیات مردم ایران بوده و باید برای رفاه مردم خرج میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
انرژی هسته ای برای همچین روزی خوبه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
میخان گرونش کنن هم برق هم گاز هم اب هم تلفن
وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
ایول پس به زودی برق مجانی میشه (با قطع برق) دیگه باید دنبال شمع و هیزم باشیم برای روشنایی و پخت و پز
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۳۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
الا برکت اله....
United States of America
ناشناس
۱۷:۳۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
کل نظام و کل تاسیسات و کارخانه ها و ..... پوسیده است و اثار تحریم و جنکهای نیابتی و خرج کردنهای در کشورهای مختلف و ... چند سال دیگه تقش در میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
تا همین تابستان 99 تو تابستان برق اصلا قطعی نداشت در اوج گرما چطوره که تو تابستان 1400 همه نیرو گاها فرسوده شدند !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
معلوم نیس چیکار میکنن برق ملت رو ..همین الان که این نظرو مینویسم برق قطعه محلمون..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
همش فریب برای بالا بردن تعرفه برق مشترکین خانگی و شرکتی .دوم اینکه رئیس جمهور بعدی را سر گرم کنند تا بودجه کشور را به برق اختصاص دهد از مشکلات اقتصادی مردم چشم پوشی نماید اخه شما که ظرفیت تولید برق ندارید چرا به عراق برق می دیدید ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
اشتباهی مثبت دادم ،هر دولتی و دولتهای بعد موظفند بهتر کار کنند و در صنایع مهم سرمایه گذاری کنند ،دولت بعد هر که باشد نباید اشتباه دولتهای قبل را تکرار کند ،باید ظرفیت تولید برق را دو و یا سه برابر سازد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
25 سال است دم از انرژی هسته میزنید چه شد پس برق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
بیکاری؟ چه حافظه ای داری؟ البته اونم اشتباه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
هیچ، دهها میلیارد دلار ضرر ،آخرش هم تمدید مهلت به تحریم کنندگان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
انرژی هسته ای رو که روحانی به فنا داد.
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۷:۰۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
صدها نیروگاه کوچک در تمام شهرهای ایران تنها راهکار داشتن پایدار انرژی الکتریکی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
ببخشیندا اینهمه سال از همه مشترکین بغیر از پول برق مصرفی ,راییگان ک برق نبوده ک حالا میگین فرسودگی شبکه.. نکنه اینارو میگین ک برای گرون کردن دوباره ,بهانه داشته باشین.. خدا ازتون نگزره.. پس تا الان پول برق رو هزینه چی میکردین؟حتما حقوقای نجومی و ایاب دذهاب مدیران برق...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
ببخشیندا اینهمه سال از همه مشترکین بغیر از پول برق مصرفی
راییگان ک برق نبوده ک حالا میگین فرسودگی شبکه.. نکنه اینارو میگین ک برای گرون کردن دوباره ,بهانه داشته باشین.. خدا ازتون نگزره.. پس تا الان پول برق رو هزینه چی میکردین؟حتما حقوقای نجومی و ایاب دذهاب مدیران برق...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
ببخشیندا اینهمه سال از همه مشترکین بغیر از پول برق مصرفی ک حالا میگین فرسودگی شبکه.. نکنه اینارو میگین ک برای گرون کردن دوباره ,بهانه داشته باشین.. خدا ازتون نگزره.. پس تا الان پول برق رو هزینه چی میکردین؟حتما حقوقای نجومی و ایاب دذهاب مدیران برق...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
ببخشیندا اینهمه سال از همه مشترکین بغیر از پول برق مصرفی ,راییگان ک برق نبوده ک حالا میگین فرسودگی شبکه.. نکنه اینارو میگین ک برای گرون کردن دوباره ,بهانه داشته باشین.. خدا ازتون نگزره.. پس تا الان پول برق رو هزینه چی میکردین؟حتما حقوقای نجومی و ایاب دذهاب مدیران برق...
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس مرکزی
۱۶:۵۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
اگر به جای یارانه بر سقف خانه هر ایرانی ،تعدادی صفحه و پنل خورشیدی می‌گذاشتید، نتنها کمبود برق که صادرات برق هم داشتیم.
این ملت فداکار و خوب به گردن همه مدیران و مسولان حق دارند
و این کشور کشور خودمان است هر گلی زدیم بر سر خودمان و ملت و مردم بزرگ و عزیزمان زده ایم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
نیروگاه خورشیدی هم نمی تونید بزنید راحت ترین کار
Iran (Islamic Republic of)
و
۲۳:۵۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
دوست من هزینه نصب هر کیلووات نیروگاه حرارتی بطور متوسط 500یورو و نیروگاه خورشیدی هر کیلووات حدود 2500یورو یعنی 5برابر است وقتی به هزار دلیل بجا وبیجا پول برای نیروگاه حرارتی معمول ندارند خورشیدی جای خود دارد و تو حدیث مفصل بخوان از این مکمل.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۶:۵۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
ما ایرانیها مثلی داریم که زمانیکه
جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت بود؟؟
حالا مسولان و مدیران ما چرا ظرفیت ساخت نیروگاه را بالا نبردند و تولید برق را چند برابر نساختند.
چرا زمانهایی که سرمایه این کشور به اوج می‌رسد حتی در ساخت زیرساختها و تولید چند برابری، همه ،اینقدر ناتوان عمل میکنند؟؟؟ کشور ایران در چهار راه جهانی است و حتی، اگر ظرفیت تولید در کشور ما، در هر زمینه ای به چند برابر هم برسد ضرر نمی‌کنیم.
برق و انرژی برای هر کشوری راهبردی و همانند نان شب واجب است ،کشورهای توانمند آنهایی هستند که ظرفیت انرژی بالاتری دارند.
کشورمان ظرفیت بالایی میتواند در
نیروگاه بادی
نیروگاه هسته ای
نیروگاه خورشیدی
نیروگاه انرژی امواج
نیروگاه برق آبی
نیروگاه گازی و....دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
حاجی اینا وایستادن تا چین بیاد درست کنه چه بسا برقارو قطع کردن تا مردم بگن به به عجب چینییییی عجب ژیییی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
پس دولت توی این هشت سال چه کار می کرد.این همه هیاهوی راه اندازی پروژه های برق و آب در دولت چی بود! ؟ !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
علیِ برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
البته چندین 8 سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
پس برق هسته ی چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
خدا لعنت کند دولت سیزدهم را اگر شما را دستگیر و محاکمه نکند این نشد مملکت که یه عده بیایند ودر طول هشت سال با غارت بیت المال مملکت را به سی سال قبل برگردانند وراحت بروند پی خوشگذرانی شأن در خارج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
دولت یاژدهم و دوازدهم دولت روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
حرف حق. حیف که مسئولی این حرفا رو نمیشنوه
کشوری که رییس جمهورش دوره بعد رد صلاحیت میشه
کشوری که قاضی القضاتش رد صلاحیت میشه
ما چی رو باور کنیم؟؟
چرا ول میچرخن و فضای مجازی و... رو پر از وعده و وعید میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
اگه حقوق های نجومی نباشه،ریختو پاش های الکی نباشه،اگه اختلاس های کلان نباشه.همه ی اینا درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
سلام. به همه این هایی که گفتی اضافه کن:اگر انتخاب درست مردم باشد و ساده لوحی در انتخاب مسوولین نباشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
چرا تو این ۸ سال به فکر چنین روزهایی نبودید،،؟باز همه چیز از گرما و باران نباریدن و ..مقصرند غیر از شما،؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
کشوری همانند ایران که اینقدر ظرفیت توسعه نیروگاهی دارد و کشوری که دو سه برابر نیاز خود ظرفیت تولید نداشته باشد باید به حالش گریست.
چرا در جای جای این کشور ،نیروگاه نساختید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
همه عوامل رو میگید بجز صادرات بیرویه ی برق توسط دولت رو . در ضمن اگه نمی تونید برای این ملت شهید پرور کاری بکنید برید کنار چون حقوقی که شما از بیت المال میگیرید بابت ایجاد رفاه برای ملت است چنانچه نمی توانید اعتراف به ناتوانی کنید و کنار بروید و گرنه حقوق شما حرام است . منظور تمام مسئولین مملکت است در غیر این صورت حق تمام این مردم به گردن شماست اگر به خداوند اعتقاد دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
اشکالی نداره پولهارو بریزین توی حلقوم اقازاده ها

آمریکا و انگلیس هم که جای خود د اره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
سلام
بندرعباس با این هوای گرم و شرجی برق ما تو اوج گرما قطع می شه خدا می‌داند ما چه می کشیم از گرما
پس این انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست چی شد
چند ساله بخاطرش چه بدبختی های که نکشیدیم
نسل آیند از کجا میخواد بیاد از زیر بوته یا از پشت همین نسل
ما که نابود شدیم دیگر نسلی هم نخواهد آمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
پس اون افرادی که میگفتن انرژی هسته‌ای میخایم چه کار بریم مذاکره کنیم چه کسایی بودن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
دمت گرم لایک داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
اونو که درشو تخته کردن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
این که مشکل برق هست حرفت درست اما این باعث نمیشه بین بندر عباس و تبریز فرقی باشه چون اقلیم طبیعی اونجا اینه و مردم اونجا هم با اون اقلیم رشد کردن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
8 سال همه چیز رو به خیال مذاکره رها کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۹ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
بحث هشت سال نیست. چندین دهه هست که کسی فکر زیرساخت ها نبوده
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۱۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
اگر دنبال کاسبی نباشید با قطعی برق؛ مشکل قطعی وجود نخواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
از 4 سال قبل پژوهشگاه نیرو هشدار داده بوده شما میگی کاسبی؟
Germany
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
و نیز کاسبی با بانک و موسسات مالی و کارخانجات و شرکتهای تولیدی و خدماتی و جنگل و معدن و دریا و ...
آخرین اخبار