قالیباف تنها گزینه ریاست مجلس در فراکسیون انقلاب

رئیس فعلی مجلس تنها گزینه فراکسیون برای ریاست قوه مقننه برای اجلاسیه سال دوم پارلمان شد.

به گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه فراکسیون جبهه نیرو‌های انقلاب به منظور تهیه لیست این فراکسیون برای انتخابات هیئت رئیسه اجلاسیه سال دوم مجلس یازدهم از دقایقی قبل در صحن پارلمان آغاز شده است.

در این جلسه محمد باقر قالیباف رئیس فعلی مجلس در مجموعه ۲۵۰ رای ماخوذه با ۲۲۶ رای به عنوان تنها گزینه فراکسیون جبهه نیرو‌های انقلاب برای پست ریاست مجلس انتخاب شد و آقایان مصری و نیکزاد با ۱۴۳ و ۱۴۰ رای به عنوان نواب اول و دوم رئیس مجلس و آقایان حاجی بابایی و قاضی زاده هاشمی به ترتیب با ۱۰۴و۸۶ رای در فراکسیون نیروهای انقلاب به دست آوردند .

همچنین محسن دهنوی با ۱۳۹ رای، علی کریمی فیروز جایی با ۱۱۹ رای، روح الله متفکر آزاد با ۱۰۶ رای، رشیدی با ۹۸ رای، حسینعلی حاجی دلیگانی با ۸۵ رای و مجتبی یوسفی با ۷۶ رای گزینه فراکسیون برای دبیری هیئت رئیسه پارلمان شدند.

افزون بر این محسن پیرهادی با ۱۲۶ رای، سید نظام موسوی با ۱۰۷ رای و محمد حسین فرهنگی با ۸۶ رای به عنوان کارپرداز هیئت رئیسه مجلس انتخاب شدند.

طبق آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اعضای هیئت‌رئیسه مجلس که متشکل از ۱۲ نفر هستند، همه ساله با رای اکثریت نمایندگان برای یک سال آینده مقارن با سالروز تشکیل مجلس شورای اسلامی انتخاب میشوند.

گفتنی است انتخابات هیئت رییسه سال دوم مجلس یازدهم فردا صبح به صورت الکترونیکی در صحن علنی پارلمان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
معافیت پزشکی مانع ازدواج است
آخرین اخبار