شریفی گفت: ۵۸ درصد مخازن پشت بندهای خوزستان خالی از آب هستند و کمتر از نصف ظرفیت آبگیری شده اند.

علی شریفی مدیر برنامه ریزی منابع آب مخازن سد‌ها و رودخانه‌های خوزستان سازمان آب و برق خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ۴۲ درصد ظرفیت دریاچه سد‌ها آبگیری شده و ۵۸ درصد آن خالی هستند که نشان دهنده خشکسالی و کاهش آورد رودخانه‌ها است.

او با اشاره به کشت تابستانه در سال زراعی ۹۹-۱۴۰۰ افزود: پارسال سازمان آب و برق خوزستان و متولی سد‌های استان متعهد شد تا آب مورد نیاز کشاورزان برای کشت تابستانه را تامین کند که با توجه به کمبود بارش‌ها و ذخیره کم آب پشت سدها، این موضوع در اندک شدن ظرفیت دریاچه بند‌ها تاثیر داشت.

شریفی در خصوص تامین حقابه تالاب‌ها در خوزستان بیان کرد: ۲ تالاب خوزستان به لحاظ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری اهمیت زیادی دارند و سعی می‌کنیم حق آب تالاب‌های هور العظیم و شادگان فراهم گردد که بر اساس مصوبات، تابستان امسال قرار است ۲۴۰ میلیون متر مکعب آب وارد هورالعظیم و ۴۰ میلیون مترمکعب آب نیز به تالاب شادگان اختصاص یابد.

مدیر برنامه ریزی منابع آب مخازن سد‌ها و رودخانه‌های خوزستان تامین این حجم از حقابه را منوط به «برداشت عادلانه آب» در مسیر دانست.

منظور از برداشت آب در مسیر، استفاده از آب رودخانه‌ها برای مصارف کشاورزی و سایر موارد است.

انتهای پیام/ن

برچسب ها: سد دز ، خوزستان ، کم آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.