نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین از احتمال نهایی شدن نشست کمیسیون برجام در مذاکرات امروز سخن گفت.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که دور پنجم نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و نماینده اتحادیه اروپا دقایقی قبل در گرند هتل وین از سر گرفته شد، میخائیل اولیانوف می‌گوید احتمالا نشست امروز آخرین نشست کمیسیون برجام باشد.

نماینده دائم روسیه در نهاد‌های بین المللی در وین در پیامی در حساب توئیتری خود ابراز امیدواری کرد تصور می‌کنم (نشست امروز) نهایی باشد. اما برای اینکه مطمئن باشیم ترجیح می دهم بگویم: بگذارید ببینیم (چه پیش می‌آید).

نماینده دائم روسیه در نهاد‌های بین المللی در وین پیشتر در مصاحبه‌ای گفت معتقد است هدف از مذاکرات کنونی وین تنها محدود به بازگشت واشنگتن و تهران به برجام نیست و مقصود اصلی احیای این توافق بین المللی به شکل بنیادین خود است.

گفتنی است مذاکرات احیای برجام با شرکت نمایندگان ۴ کشور مشارکت کننده در این توافق و ایران بدون حضور مستقیم نماینده آمریکا در وین در جریان است. طرف‌های مختلف در حالی درباره احتمال احیای توافق برجام سخن می‌گویند که مقامات واشنگتن بار‌ها تاکید کرده اند تنها در صورت مذاکره درباره برنامه موشکی و اقدامات منطقه‌ای ایران حاضر به برداشتن کامل تحریم‌ها علیه تهران هستند.

این در حالی است که مقامات کشورمان بار‌ها تاکید کرده اند تا زمانی که واشنگتن تمامی تحریم‌های ظالمانه خود را لغو نکند، پایبندی کامل به مفاد برجام امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار