معاون فرهنگی آستان مقدس شاهچراغ (ع) ویژه برنامه‌های گرامیداشت دهه کرامت امسال در این آستان مقدس را اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام احمد سلامی در جلسه شورای بزرگداشت دهه کرامت استان فارس که به صورت مجازی و با حضور رئیس شورای بزرگداشت دهه کرامت کشور برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید به معرفی حضرت شاهچراغ (ع) توجه ویژه داشته باشیم، گفت: زنده نگهداشتن سومین حرم اهل بیت (ع) با توجه به ساحت مقدس حضرت شاهچراغ (ع) عملیاتی می‌شود.

او افزود: هشت کمیته به صورت تخصصی در جلسه‌های برنامه ریزی حضور می‌یابند که تاکنون جلسات سه کمیته برگزار شده و تمام ابلاغیه‌های این مصوبات از طریق استانداری به دستگاه‌های اجرایی اعلام می‌شود.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) با بیان اینکه باید به ساحت مقدس حضرت شاهچراغ (ع) توجه ویژه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: بانک اطلاعاتی جامع شامل زندگینامه، پوستر، بنر و محتوای تبلیغاتی برای استفاده ادارات و نهاد‌ها به ویژه دستگاه‌های عضو دهه کرامت در فضای سایت حرم مطهر بارگذاری خواهد شد.

سلامی اظهار کرد: برنامه‌های دهه کرامت با محوریت حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود و انتظار می‌رود شورای دهه کرامت مطالبه گری کند تا نام مبارک حضرت شاهچراغ (ع) در رسانه و فضای صدا و سیما بدرخشد و نام مبارک حضرت سراسری شود.

او با اشاره به برنامه‌های ویژه ایام دهه کرامت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع)، گفت: در روز میلاد حضرت معصومه اجتماع بانوان احمدی را در حرم خواهیم داشت که اگر ستاد کرونا اجازه دهد پیاده روی از حرم مطهر حضرت «ام احمد (س)» تا حرم مطهر حضرت برگزار می‌شود.

سلامی همچنین راه‌اندازی انجمن خوشنویسی کاتبان وحی، ویزیت رایگان پزشکی، نمایشگاه سه بعدی، جشنواره سرود «امین ولایت» و رونمایی از کتاب مدفونین حرم را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

قرائت زیارت حضرت شاهچراغ (ع) در ماذنه‌های مساجد

رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور هم با بیان اینکه قرائت زیارت حضرت شاهچراغ (ع) توسط کانون‌های مساجد در ماذنه‌های مساجد همزمان با سالروز بزرگداشت ایشان، پخش شود، گفت: اهل بیت (ع) مایه وحدت بین مردم هستند.

حجت‌الاسلام حبیب ارزانی با ابراز امیدواری از اینکه سال آینده جلسه دهه کرامت با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به صورت حضوری برگزاری شود، افزود: شیراز و فارس مهد هنر، ادبیات، شعر، فلسفه هستند و استان فارس جایگاه ویژه‌ای در این حوزه‌ها دارد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به اینکه فارس در بحث امامزادگان (ع) هم رتبه خاص دارد و بر اساس آمار اوقاف بیش از یک هزار و ۸۰۰ امامزاده مدفون هستند، اظهار کرد: حضرت شاهچراغ (ع) هم به خاطر اینکه فرزند امام کاظم (ع) هستند و هم به خاطر شخصیت عالی شان، قالب توجه هستند.

ارزانی با یادآوری این مطلب که «سید السادات الاعاظم» یکی از القاب ایشان است که نشان عظمت این امامزاده بزرگوار دارد، افزود: آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع)، یکی از قطب‌های فرهنگی، اجتماعی و عبادی کشور شناخته است.

او با اشاره به اینکه حضرت شاهچراغ (ع) مورد تکریم خاص حضرت موسی کاظم (ع) بودند و ایشان اهل فضل و بخشش بودند و به همین جهت است که قطب این شهر و استان هستند و کمتر کسی است که به شیراز آمده باشد و به خدمت آقا مشرف نشده باشد، اضافه کرد: نمایندگان سازمان برنامه‌های شب ششم ذیقعده را به ستاد ارائه کنند تا علاوه بر اطلاع رسانی نسبت به برنامه ریزی هم اقدام شود.

رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور با تاکید بر معرفی شخصیت حضرت شاهچراغ (ع)، عنوان کرد: آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)، سخنرانی‌های کوتاه در رابطه با تعظیم جایگاه و شناخت جایگاه حضرت شاهچراغ (ع) در اختیار ستاد بزرگداشت دهه کرامت قرار دهند. توجه به عرصه بین‌الملل هم باید انجام و ارتباط با کشور‌های اطراف هم گرفته شود.

ارزانی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس نظام ولایت و بر اساس توجه به اسلام طراحی شده است، بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای تاکید کرد.

نقشه مهندسی فرهنگی فارس به زودی رونمایی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از رونمایی نقشه مهندسی فرهنگی استان با محوریت سومین حرم اهل بیت (ع) در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این نقشه با هدف معرفی بهتر حضرت شاهچراغ (ع) تدوین شده و یکی از محور‌های اصلی آن این است که برنامه‌هایی در راستای معرفی حضرت شاهچراغ (ع) تهیه شود.

صابر سهرابی افزود: راه‌اندازی بنیاد فرهنگ «امین ولایت» در دستور کار قرار گرفت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را پیگیری کرد و در این خصوص برنامه‌هایی پیش بینی شده که بتواند حضرت شاهچراغ (ع) را معرفی کند.

او با اشاره به برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهه کرامت گفت: جشنواره شعر رضوی و جشنواره عکس سومین حرم اهل بیت (ع) به میزبانی این اداره کل برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی شورای بزرگداشت دهه کرامت فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه ۳۲ دستگاه اجرایی در استان برنامه ریزی برنامه‌های دهه کرامت را آغاز کرده‌اند، گفت: این اقدامات در قالب هشت کمیته در حال انجام است.

حجت‌الاسلام حسین امیدی با تاکید بر اینکه برنامه‌های مساجد با محوریت امام جماعت برگزار می‌شود، افزود: در اجرا کانون‌های مساجد و بسیج با هم همکاری و تعامل دارند و همه خود را مکلف به اجرای برنامه ایام دهه کرامت کرده‌اند.

فرهنگ زیارت را ترویج کنیم

مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس خواستار ترویج فرهنگ زیارت شد و افزود: ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) موجب ایجاد وحدت و انسجام هرچه بیشتر در جامعه اسلامی خواهد شد.

کیوان نیازی، خواستار ترویج فرهنگ زیارت شد و افزود: ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) موجب ایجاد وحدت و انسجام هرچه بیشتر در جامعه اسلامی خواهد شد.

او افزود: بحمد الهی همدلی و یکپارچگی خوبی میان مردم مدیران ارشد و مردم در سطح استان فارس وجود دارد که نشان از فرهنگ بالای مردم این دیار است.

نیازی با تأکید بر اینکه باید شناخت و معرفت نسبت به اهل بیت (ع) را در ایام دهه کرامت پررنگ‌تر کنیم، گفت: نسل امروز باید با فرهنگ اهل بیت (ع) آشنا شود تا بتوانیم بسیاری از مشکلات و آسیب‎های اجتماعی را مرتفع کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس از توزیع بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان این استان خبر داد و گفت: کمک به نیازمندان، یکی از سیره‌های اهل بیت (ع) است که باید مورد توجه قرار گیرد.

او در ادامه سخنان خود همچنین برخی از مناقب حضرت شاهچراغ (ع) را برشمرد و تأکید کرد: محوریت برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس باید «امین ولایت» باشد.

نیازی بیان کرد: وظیفه ما این است که محتوای فضای مجازی را به نفع دین و مذهب و همچنین قانون جمهوری اسلامی بیاوریم و این محتوا‌ها باید آنقدر زیبا باشند که جوانان و نوجوانان به سمت آنان سوق پیدا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار