دورانی باتأکید بر لزوم خروج فعالیت‌های بشر دوستانه هلال احمر ایران از لیست تحریم‌ها،گفت:حمایت های لازم از هلال احمر بایستی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، عطا دورانی رئیس دفتر نمایندگی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ با بیان اینکه باید حمایت لازم از هلال احمر به جد مورد توجه قرار گیرد، گفت: در سطح بین‌الملل نیز به صورت گسترده مذاکره می‌شود تا جمعیت هلال‌احمر و فعالیت‌های بشردوستانه آن از دامنه تحریم‌های تحمیلی معاف شوند.

او با اشاره به غیرفعال بودن فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ در ایران از سال ۲۰۰۹ میلادی، افزود: در این مدت فعالیت‌های این سازمان از دفتر بین المللی لبنان ادامه داشت، اما این کافی نبود و ما سعی کردیم مجددا این دفتر را در ایران فعال کنیم.

دورانی ادامه داد: با اینکه بازگشایی دفتر بسیار دشوار بود، ولی این امر عملی شد و امروزه دفتر کاملا فعال است و به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

رئیس دفتر نمایندگی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ گفت: یکی از نقش‌های اصلی هلال احمر در زمان بروز سوانح انجام می‌شود، در این راستا حمایت از مردم آسیب دیده شکل می‌گیرد که فدراسیون به شدت در این زمان از مردم حمایت می‌کند.

او با بیان اینکه برای حوادث آینده یک برنامه‌ریزی اقتضایی انجام شده است، گفت: در این راستا تلاش می‌کنیم حمایت های فنی لازم را برای اجرای برنامه‌ها انجام دهیم و یکی دیگر از نقش‌های صلیب سرخ کمک مادی و معنوی به هلال احمر است که می‌توان به ساخت و پروژه‌های هلال احمر و همینطور سرمایه‌گذاری در آموزش جوانان اشاره کرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.