به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امیرمحمود غفاری معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، گفت: کار بسیار عظیمی در این پروژه انجام شده و چنین آزادراهی که سابقه مطالعه اولیه آن مربوط به چند دهه قبل باشد با این حجم کار بسیار فوقالعاده است.
او ادامه داد: هماینک تمام کارگاهها فعال هستند، مشکلات مالی هم تقریبا رفع شده و دولت تمام توان خود را برای تکمیل این پروژه گذاشته است.
غفاری یادآور شد: این پروژه از نظر تامین منابعی که دولت برای آن انجام داده جزو ۲ یا سه پروژه خاص کشور در حوزه حمل و نقلی است.
معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: دولت در این پروژه بیش از آنچه که قول داده بود انجام داده و با دستور رئیس جمهوری اخیرا نیز مبالغی تزریق شده و تا پایان ماه نیز مجددا تزریق منابع را به این پروژه خواهیم داشت.
غفاری گفت: تمام کوشش ما تکمیل و بهرهبرداری از این پروژه تا پایان دولت است، اما به هیچ وجه دقت و ایمنی را فدای سرعت نخواهیم کرد چرا که آزادراه شیراز – اصفهان آزادراهی است که سرعت طرح آن ۱۲۰ کیلومتر در ساعت تعریف شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در بحث روکش هم تاکید شده که نباید کوچکترین کوتاهی صورت گیرد چرا که وسائل نقلیه با وزنهای مختلف بر روی این پروژه حرکت خواهند کرد و با توجه به اینکه سرعت طرح نیز ۱۲۰ کیلومتر است هرگونه کوتاهی میتواند برای مردم مشکل آفرین باشد.
غفاری گفت: برآوردها نشان میدهد برای تکمیل این پروژه افزون بر ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر منابع لازم است که با توجه به اینکه این منابع نیز دیده شده امیدواریم این کار به سرعت تکمیل شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هماینک در تمام قطعات پروژه کار باقیمانده داریم که میزان آن متفاوت است، اما به طور متوسط همه قطعات ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمام کارگاههای پروژه آزاد راه شیراز اصفهان فعال است، گفت: مسائل مالی هم تقریبا رفع شده است و ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر به این طرح تخصیص می یابد تا هر چه سریع تر این کرویدور مهم جنوب به شمال کشور آماده بهره برداری شود.
او با بیان این که تلاش میشود ۶ قطعه از ۷قطعه ۲۲۴کیلومتری آزادراه شیراز - اصفهان تا پایان این دولت به بهره برداری برسد، اظهار داشت: قطعه۷ به طول ۱۴کیلومتر از شیراز تا گردنه تنگ خیاره در منطقه بیضا حدود ۴سال قبل به این آزادراه اضافه شده که تا کنون ۵۰درصد پیشرفت داشته است.
ساخت آزادراه شیراز - اصفهان با بیش از ۴هزار میلیارد تومان اعتبار از سال۹۲ آغاز شده است.
با بهره برداری از این آزادراه علاوه بر این که مسیر ۶ساعته شیراز تا اصفهان به ۴ ساعت کاهش مییابد ماهانه ۱۳۵میلیون لیتر در مصرف سوخت خودروها صرفه جویی میشود و روند جا به جایی بار و مسافر از جنوب به شمال کشور تسهیل خواهد شد.
انتهای پیام/