فرماندار اسدآباد گفت: با بهره برداری از طرح های ارتباطات و فناوری روستایی استان همدان مشکلات اینترنت ۳۸ روستای این شهرستان رفع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سعید کتابی, فرماندار اسدآباد گفت: به دنبال بهره برداری از طرح های ارتباطات و فناوری روستایی استان همدان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اینترنت ۳۸ روستای این شهرستان ارتقا یافت و مشکلات  رفع شد.

او در نشست اعضای ستاد انتخابات استان همدان گفت: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات وضعیت آنتن دهی ۱۱۱ شعبه از ۱۱۷ شعبه اخذ رای بررسی شده و مابقی نیز تا پایان امر بررسی می شود که اغلب مشکلی از نظر آنتن دهی نداشتند.

 فرماندار اسدآباد با بیان اینکه شهرستان اسدآباد با ۱۰۷ هزار نفر جمعیت ۵.۷ درصد جمعیت استان را در خود جای داده است افزود: ششمین دوره انتخابات در سه نقطه شهری اسدآباد برگزار می شود و ۱۱۰ نفر برای حضور در ششمین دوره انتخابات شورای شهر در اسدآباد ثبت نام کردند که شامل ۷۶ نفر در شهر اسدآباد، ۱۲ نفر در شهر آجین و ۲۲ نفر در شهر جدید پالیز است.

کتابی اضافه کرد: ۱۱ داوطلب در جریان بررسی صلاحیت ها از حضور در این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر اسدآباد انصراف دادند همچنین چهار نفر از سوی هیات اجرایی و ۲۰ نفر در هیات نظارت رد صلاحت شدند که پس از شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده، یکی از آن‌ها تایید شد.

او با بیان اینکه شمار داوطلبان تایید صلاحیت شده اسدآباد هم اینک ۷۶ نفر است افزود: در حال حاضر ۵۲ نفر در شهر اسدآباد، هشت نفر در آجین و ۱۶ نفر در شهر پالیز تایید شدند البته منتظر پاسخ به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده از سوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات هستیم.

 فرماندار اسدآباد ادامه داد:به دنبال نام‌نویسی داوطلبان حضور در شوراهای اسلامی روستا، همه روستاهای اسدآباد دارای شرایط برگزاری انتخابات شدند این در حالی است که در دوره قبل پنج روستای بزرگ شهرستان اسدآباد بدون شورا بودند.

کتابی افزود: ۳۱۵ نفر برای حضور در ششمین دوره شورای اسلامی روستا در بخش مرکزی اسدآباد و ۱۳۵ نفر در بخش پیرسلمان نام‌نویسی کردند که یکی از روستاها به علت رد صلاحیت یک داوطلب در هیات نظارت، از حد نصاب برای برگزاری انتخابات خارج شد.

او گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی در زمینه تعداد شعب و بررسی دقیق آماری و نگاهی به وضعیت انتخابات سال ۹۶ و ۹۸ و به دست آوردن صندوق های بالای یک هزار تعرفه رای، با هماهنگی هیات اجرایی و نظارت، سه شعبه به شعب انتخاباتی اسدآباد افزوده شد و تعداد شعب در این شهرستان به ۱۱۷ مورد رسید.

 فرماندار اسدآباد بیان کرد: هم اینک برای شهر اسدآباد ۴۶ شعبه، آجین چهار شعبه، پالیز چهار شعبه، بخش مرکزی ۴۶ و بخش پیرسلمان ۱۷ شعبه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.