لاوروف: همه طرف‌های درگیر در یمن را به توقف عملیات خصمانه دعوت می‌کنیم

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که روسیه خواهان توقف عملیات خصمانه در یمن از سوی تمامی طرف‌های درگیر است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در نشست مشترک خبری با وزیر خارجه دولت منصور هادی اعلام کرد که تمامی طرف‌های درگیر در یمن را به توقف درگیری فرا می‌خواند.

او گفت: دستیابی به صلح و ثبات بر اساس همکاری مشترک همه طرف ها به دست می‌آید و از گفتگوهای یمنی-یمنی حمایت می‌کنیم. همه طرف های درگیر در یمن را به پایبندی به حقوق بشر و متوقف کردن عملیات خصمانه، دعوت می‌کنیم.

وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن نیز در این نشست خبری گفت:‌ بر اصرار دولت برای برقراری صلح تاکید و درباره اهمیت رسیدگی به اوضاع انسانی در یمن گفتگو کردیم.

او مدعی شد:  اوضاع در مأرب در نتیجه ادامه حملات یمن به این استان خطرناک است و اجرای توافق ریاض و متحد شدن نهادهای نظامی و سیاسی در یمن را ضروری می‌دانیم.

این درحالی است که در نتیجه حمایت عربستان از دولت مستعفی به بهانه بازگرداندن آنان به قدرت، حملات بیشماری به یمن از سوی ائتلاف سعودی شد که منجر به ویرانی‌ها و کشتارهای بسیاری شده است.

تجاوزگری عربستان سعودی علیه یمن وارد هفتمین سال خود، با بر جای گذاشتن هزاران کشته و زخمی و چند میلیون آواره شده است و بر اساس گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی یمن در بدترین وضع انسانی ناشی از تخریب زیرساخت‌های بهداشتی و آموزشی شده است. همچنین محاصره این کشور و بستن بنادر آن مانع از ورود مواد غذایی و سوخت به یمن شده است که در سایه وارد کردن ویروس کرونا به آن در شرایط وخیمی قرار گرفته‌ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار