مدیرکل کمیته امداد گفت:یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات، فطریه و کفارات در استان قم جمع آوری شد که اولویت هزینه کرد این مبلغ برای معیشت و درمان مددجویان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد قم با اشاره به این‌که در شمارش اولیه زکات فطره اعلام کردیم که این رقم ۵۵۰ میلیون تومان است،گفت: در پایان شمارش زکات فطره و کفارات از همه حساب‌های فطریه عام، سادات و کفارات عمد و غیر عمد و همچنین پرداخت‌های الکترونیکی و زکات پرداختی توسط مودیان زکات در مجموع به ۱.۷ میلیارد تومان رسید.

مدیرکل کمیته امداد قم با بیان این‌که زکات پرداختی مودیان زکات از ابتدای امسال تاکنون حدود ۹۲۰ میلیون تومان بوده است، اضافه کرد: حدود ۶۶۴ میلیون تومان فطریه عام و سادات و نزدیک به ۱۱۷ میلیون تومان کفاره عمد و غیر عمد در استان جمع‌آوری شده است.

میرشکار با اشاره به شرایط سخت اقتصادی و معیشت مردم به‌ویژه مددجویان این نهاد، عنوان کرد: معیشت مددجویان و هزینه‌های درمانی بیماران این قشر آسیب‌پذیر از اولویت‌های هزینه کرد این وجوه است که نخستین مبالغ دریافتی زکات فطره همان روز عید به‌حساب مددجویان واریز شد.

در حال حاضر حدود ۲۱ هزار و ۲۴۸ خانواده تحت پوشش کمیته امداد قم هستند؛ از میان خانواده‌های تحت پوشش، ۱۵ هزار و ۹۴۴ خانواده معادل ۷۰ درصد زن سرپرست خانوار هستند.

پنج‌هزار و ۱۲ خانواده به دلیل طلاق، پنج هزار و ۲۹۱ خانواده به دلیل از کارافتادگی، یک‌هزار و ۴۴۶ خانواده به دلیل بیماری صعب‌العلاج و ناعلاج و ۵۳۶ خانواده به دلیل زندانی بودن سرپرست از خدمات امداد قم بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار