معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج تاکید کرد انگیزه واقعی سفر وزیر امور خارجه آمریکا، نجات رژیم صهیونیستی از موشک‌های گروه‌های مقاومت است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، موسی ابومرزوق، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره، سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به خاورمیانه را برای به حاشیه راندن جنبش حماس و تقویت جایگاه تشکیلات خودگردان خواند.

او گفت: شاهد تناقض گویی آمریکایی‌ها هستیم. آمریکا خودش بخشی از مشکل است و ملت فلسطین با سلاح‌های آمریکایی کشته می‌شود. ویرانی‌ها در نوار غزه با هواپیما‌های آمریکایی و موشک‌های آمریکایی بود و اکنون بلینکن به اینجا آمده است و از تلاش برای رسیدن به راه حل سخن می‌گوید و وعده اعطای کمک می‌دهد. آمریکا بخشی از راه حل نیست. واشنگتن ۲۷ سال است که تنها نامزد بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان است، با این وجود، نتیجه آن شد که سفارت آمریکا به قدس منتقل شد و حاکمیت اسرائیل بر آن را به رسمیت شناختند.

ابومرزوق افزود: موضوع دیگر آن است که چطور می‌خواهند جنبش حماس را در نوار غزه به حاشیه برانند؟ این مسئله بسیار عجیب است. حماس بخشی از ملت فلسطین است. آن‌ها می‌خواهند فرآیند راه حل سیاسی را احیا کنند، اما آیا کسی که به راه حل سیاسی باور دارد، شرایط فعلی را به رسمیت می‌شناسد؟ فکر نمی‌کنم اولویت آمریکا راه حل سیاسی بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها بود، انگیزه واقعی او از سفر به منطقه آن است که موشک‌های حماس تل آویو را هدف قرار داد. او می‌خواهد اوضاع ایجاد شده را تغییر دهد. او می‌خواهد راه حل سیاسی را زنده کند که مدت طولانی است، مرده است.

این مقام حماس تصریح کرد: شرایط تغییر کرده است و این دشمن فقط زبان زور می‌فهمد. این شرایط از زمان حضرت موسی (ع) وجود داشته است. اسرائیلی‌ها بدون موشک و بدون مقاومت مسلحانه و بدون مقاومت مردمی و انتفاضه فراگیر، هیچ چیزی به ملت فلسطین نخواهند داد. آمریکا هرگز فرآیند صلح را احیا نخواهد کرد.

او افزود: ملت فلسطین برای بازگرداندن آوارگانی که به زور از کشورشان بیرون رانده شده اند، تلاش می‌کند. بازداشت‌هایی که در مناطق اشغالی سال ۱۹۴۸ یا قدس صورت می‌گیرد، به اسرائیلی‌ها بیشتر از فلسطینی‌ها آسیب می‌رساند. زیرا هویت واقعی فلسطینی‌ها را به آن‌ها یادآوری می‌کند و به همه جهان نشان می‌دهد که این رژیم نژادپرست و آپارتاید است.

موسی ابومرزوق در پاسخ به سوالی درباره تاکید محمود عباس بر اینکه، انتخابات فقط در صورتی برگزار خواهد شد که رژیم صهیونیستی با برگزاری آن در قدس موافقت کند، گفت: هیچ کسی این حرف‌ها را باور نمی‌کند. ما اسرائیلی‌ها را وادار کردیم تا برنامه تندرو‌ها برای یورش به مسجد الاقصی را تغییر دهند. می‌توانیم اسرائیلی‌ها را به پذیرفتن انتخابات در قدس وادار کنیم. به نظر می‌رسد محمود عباس از این موضوع استفاده کرد تا انتخابات را تا مدت نامعلوم به تعویق بیاندازد.

او اعلام کرد: ملت فلسطین هرگز تا این اندازه متحد نبوده است. طرفداران فتح و حماس در ۲۱۰ منطقه در کرانه باختری با اشغالگران درگیر شدند. طرفداران فتح و حماس بودند که در مسجد الاقصی حضور داشتند. آنچه حقوق ملت فلسطین را محقق می‌کند، قدرت است و چیزی جز آن نیست. ما از هر نوع مقاومت حمایت می‌کنیم. با صراحت می‌گوییم ما از برقراری ثبات در منطقه استقبال نمی‌کنیم، زیرا ثبات در برابر اشغالگران معنا ندارد.

معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج در پایان تاکید کرد که جنگ اخیر در غزه، نشان داد که حمایت از مقاومت در فلسطین فراتر از تصور است. همه پایتخت‌های جهان شاهد برگزاری تظاهرات برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین بود. توافقنامه‌های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، چیزی جز سراب نیست و هیچ تغییری در واقعیت‌ها ایجاد نمی‌کند و تل‌آویو جایی در منطقه ندارد. راه حل سیاسی با این رژیم اشغالگر، هیچ آینده‌ای ندارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار