دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: رعایت نکردن دستورالعمل ها و سایر شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ستاد‌های کاندیدا‌ها تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ملک‌محمد قربانپور دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دستورالعمل بهداشتی انتخابات ۱۴۰۰ به استان‌ها ابلاغ شده است اظهار داشت: رعایت نکردن این دستورالعمل و سایر شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ستاد‌های کاندیدا‌ها تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود و برابر با قوانین مربوطه با متخلفان برخورد خواهد شد.

او با بیان اینکه دستورالعمل بهداشتی انتخابات ۱۴۰۰ به استان‌ها ابلاغ شده است، افزود: برگزاری مراسم استقبال از کاندیداها، راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی و موارد مشابه، هرگونه تجمع انتخاباتی، مراسم سخنرانی، گفتگو و مناظره در مکان‌های سر بسته از قبیل مساجد، سالن‌های اجتماعات، تالار‌های پذیرایی و سالن‌های ورزشی در ایام تبلیغات ممنوع است.


بیشتر بخوانید


قربانپور اضافه کرد: در صورت ضرورت برای تشکیل جلسات داخلی ستاد‌های انتخاباتی در فضای بسته، برگزاری جلسه با رعایت کامل طرح مدیریت هوشمند (رنگ‌بندی شهرها) و رعایت محدودیت حداکثر ۱۵ نفر در شهرستان‌های با وضعیت قرمز، ۲۰ نفر برای شهرستان‌های با وضعیت نارنجی و ۳۰ نفر برای شهرستان‌های با وضعیت زرد بلامانع است.

او ادامه داد: برگزاری تجمع انتخاباتی و سخنرانی نامزد‌ها در فضای باز مانند استادیوم روباز، فضای باز مدارس و مراکز آموزش عالی و سایر مراکز مربوط به سازمان‌ها مطابق با شیوه نامه بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بلامانع است، لازم است در برگزاری این تجمعات فاصله هشت متر مربع به ازای هر نفر در فضای باز در نظر گرفته شود و همچنین تعداد شرکت‌کنندگان به میزان ۳۰ درصد ظرفیت فضای در نظر گرفته شده باشد، سقف برگزاری برنامه حداکثر ۲ ساعت است.

قربانپور با بیان اینکه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات باید بستر‌های لازم را برای استفاده افراد از بسته‌های اینترنتی رایگان و یا دارای تخفیف در ایام انتخابات فراهم کند، گفت: همچنین تلاش شود در ایام تبلیغات انتخابات، قطعی و اختلال در شبکه اینترنت به حداقل برسد.

او با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای افزایش شعب اخذ رأی در استان نداریم، افزود: زمان رای‌گیری در انتخابات از هفت صبح روز ۲۸ خرداد ماه آغاز و تا ساعت دو صبح ۲۹ خرداد قابل تمدید است، همچنین شعب سیار برای افراد مبتلا به کرونا که در قرنطینه به سر می‌برند در نظر گرفته شده است.

قربانپور در پایان گفت: مقامات استانی، ناجا، بسیج و سپاه مجری مصوبات دستورالعمل بهداشتی انتخابات ۱۴۰۰ هستند و نظارت عالی بر اجرای این دستورالعمل بر عهده وزارت بهداشت و درمان است، رعایت نکردن این دستورالعمل و سایر شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ستاد‌های کاندیدا‌ها تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود و برابر با قوانین مربوطه با متخلفان برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار