رئیس هیئت نجات غریق و غواصی البرز با بیان این که آمار غرق شدگان در البرز رو به افزایش است گفت: طبق آمار شمار جانباختگان رودخانه ها و استخرهای البرز از ۲۹ نفر در سال ۹۶، به ۵۲ نفر در سال ۹۹ رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،بیژن پیریایی، رئیس هیئت نجات غریق و غواصی البرزگفت: برای پیشگیری از افزایش حوادث رودخانه های استان باید  اقدامات جدی انجام شود.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی البرز افزود: طبق آمار سازمان پزشکی قانونی از مجموع  ۵۲ نفر غرق شده  سال ۹۹  استان البرز ، ۲۷ نفر در رودخانه ها، ۱۱ نفر در استخرهای خصوصی، ۶ نفر در استخرهای کشاورزی، پنج نفر در کانال های آب، ۲ نفر در دریاچه مصنوعی و سد و یک نفر در سایر مکان ها بوده است .

پیریایی با بیان این که از این تعداد ۴۴ نفر مرد و هشت نفر زن بودند، گفت: شاهد این واقعیت هستیم که در استان برای کشف جسد  از رودخانه و کانال ها هزینه می شود اما عزمی برای هزینه کرد در خصوص پیشگیری و اطلاع رسانی از غرق شدگی نمی بینیم.

او افزود: حرف اصلی ما این است که نیازنیست  که ریالی به حساب هیات  نجات غریق به همین منظور واریز شود، بلکه  دستگاه های متولی باید در این زمینه به وظایف خود عمل کنند.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی البرز گفت: به عنوان مثال می توان از بیلبوردهای تبلیغاتی برای اطلاع رسانی عمومی و پیشگیری از غرق شدگی به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

پیریایی در ادامه با اشاره به اقدام  و دستور دادستانی ساوجبلاغ در خصوص سرپوشیده کردن کانال هشتگرد افزود: اکنون کانال آب فردیس نیز تبدیل به یک معضل شده است.

او گفت: هیئت نجات غریق قدرت اجرایی ندارد که بخواهد کاری را انجام دهد ما تنها با اطلاع رسانی و هماهنگی با سازمان ها و ارگان ها می توانیم این آمار کاهش دهیم.

پیریایی ایمن سازی کانال های آب ، ایجاد حفاظ در حاشیه  رودخانه ها و استخرها را یکی از کارهای مهم و اساسی دانست و گفت: در بحث استخرهای کشاورزی نیز باید با جهاد کشاورزی تعامل داشته باشیم  تا بر روی  استخرهای ساخته شده نظارت داشته باشند.

انتهای پیام/ر  .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.