معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان از فعالیت مجدد مرکز ناباروری بعثت سنندج در شرایط مناسب کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، صدیق جدیدالاسلامی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به فعالیت مرکز تشخیص و درمان ناباروری در مرکز پزشکی بعثت اظهار داشت: با توجه به وضعیت قرمز کردستان به لحاظ شرایط همه‌گیری کرونا و سلامت مراجعان درمان ناباروری، بیش از هر اقدام دیگری در اولویت اقدامات دانشگاه قرار گرفت و هر گونه عمل و جراحی غیراورژانسی در این زمینه لغو شد، اما با برگشت به وضعیت مناسب از لحاظ کرونا در حال حاضر این مرکز مجدد شروع به کار کرده است.

جدیدالاسلامی گفت: این مرکز از مراکز معتبر علمی درمان ناباروری در غرب کشور است که زوج‌های نابارور از کشور‌های همجوار قبل از شیوع کرونا جهت مداوا به این مرکز مراجعه و خدمات درمانی دریافت می‌کردند.

او خاطرنشان کرد: این مرکز با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین و جدیدترین تکنیک‌ها و دستگاه‌های به روز دنیا آماده خدمات تشخیص و درمان ناباروری از مراحل اولیه تا مراحل پیشرفته به همه مراجعه کنندگان داخلی و خارجی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به این که مرکز ناباروی بیمارستان بعثت سنندج تنها مرکز دولتی در استان است که در سال ۹۲ راه‌اندازی شد خاطرنشان کرد: تاکنون ۵ هزار و ۲۲ پرونده مربوط به مراجعه زوجین نابارور جهت فرایند درمان ثبت شده است، که از این تعداد تا پایان سال گذشته ۴۰۰ مورد منجر به بارداری مثبت شده است.

جدیدالاسلامی در ادامه با اشاره به افزایش میزان ناباروری در سال‌های اخیر و تلاش برای ایجاد ساختار و بستر مناسب جهت درمان زوج‌های نابارور و نیاز آن‌ها به خدمات درمانی باروری و فرزندآوری، افزود: از زمان تاسیس این مرکز تاکنون یک هزار و ۱۴۵ زوج از طریق لقاح مصنوعی صاحب فرزند شده‌اند.

او در پایان در باره ی خدمات این مرکز بیان کرد: در این مرکز متخصصین زنان و زایمان، ناباروری، جنین‌شناسی، ارولوژی و فلوشیپ، متخصص اورولوژی، کارشناسان مامایی، پرستاری، آزمایشگاه و بیهوشی، اقدامات درمانی ناباروری و خدمات ایمن به زوجین نابارور ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.