به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، یاسر نانکلی معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان همدان در این خصوص گفت: درخواست تهیه و خرید ۷۰ درصد کتابهای درسی دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در این استان از طریق سامانههای مربوطه، ثبت سفارش شده است.
او ادامه داد: کتابهای درسی از عناصر مهم آموزشی هستند که باید به موقع در اختیار دانش آموزان قرار داده شود.
نانکلی بیان کرد: ثبت سفارش الکترونیکی و خرید اینترنتی کتابهای درسی سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۰ از ۲۲ فرودین امسال آغاز شده و تاکنون درخواست خرید ۷۰ درصد کتابهای درسی دانش آموزان استان در سامانه سفارش الکترونیکی ثبت شده است.
این مسئول اظهار داشت: این موضوع به منظور طرح مهر و براساس برنامه ریزیهای انجام شده، با قوت پیگیری و ثبت سفارشها برای دورههای مختلف تحصیلی براساس جدول زمان بندی در حال انجام است.
او ابراز داشت: به منظور توسعه دولت الکترونیک و به منظور تسهیل دسترسی دانش آموزان به کتابهای درسی، نظارت نظاممند بر فرایند توزیع مواد آموزشی، ثبت سفارش کتابهای درسی سال تحصیلی ۱۴۰۰۱۴۰۱ در همه دورهها اعم از عادی، استعداد درخشان و دانش آموزان با نیازهای ویژه، از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com به ۲ شیوه فردی و گروهی و برابر جدول تقویم زمانی اعلام شده، انجام میشود.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: آمار ثبت سفارشها برای خرید کتابهای درسی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ برابر افزایش یافته است.
منبع ایرنا
انتهای پیام/ج