استاندار اردبیل:

کسری اعتبار طرح شبکه آبیاری سد خدا آفرین تامین منابع می‌شود

استاندار اردبیل گفت: کسری اعتبار پایاب سد خداآفرین در طرح شبکه آبیاری زهکشی تامین منابع می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه بررسی آخرین وضعیت پیشرفت پایاب سد خداآفرین گفت: با توجه به حیاتی بودن موضوع مبلغ حدود یک هزار و ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل شبکه آبیاری سد خدا آفرین بر آورد شده که با هماهنگی و پیگیری‌های انجام گرفته توسط سازمان جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای اردبیل مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان از محل فروش اراضی تامین می‌شود.

او با بیان اینکه با تکمیل پایاب سد خداآفرین مغان دیگر پدید می‌آید تصریح کرد: با پیگیری‌های مستمر استانداری و مدیریت برنامه و بودجه مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تامین می‌شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: تا کنون شبکه آبیاری و زهکشی ۵ هزار هکتار از ۳۷ هزار هکتار در ناحیه عمرانی اول با همکاری آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی استان به بهره برداری رسیده و پیشرفت فیزیکی ناحیه عمرانی دوم نیز ۹۲درصد اعلام شده است.

بهنام جو ضمن قدردانی از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت‌های نیرو و جهاد کشاورزی، اظهار کرد: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در هفته‌های آتی برای بازدید از روند اجرای پروژه‌ها و میزان پیشرفت پروژه پایاب سد خداآفرین به استان اردبیل سفر می‌کند و باید این پروژه در اسرع وقت به بهره برداری برسد.

او با تاکید بر اینکه باید بین وزارتخانه‌های نیرو و سازمان جهاد کشاورزی تفاهم نامه همکاری منعقد شود گفت: با تامین اعتبار مناسب ایجاد کشت و صنعت‌های کوچک در منطقه شاهد رونق اقتصادی در استان خواهیم بود.

استاندار اردبیل از احتمال اجرای طرح آبیاری هوشمند بصورت پایلوت در پارس آباد مغان در شرکت پارس خبر داد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.