دوقلو‌هایی که در شمال هند زندگی می‌کردند ماه گذشته هر دو به کرونا مبتلاشدند و به فاصله یک روز از دنیا رفتند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها داستان زندگی جوفرد و رالفرد گریگوری به‌طور گسترده‌ای در سراسر هند، خبرساز شده است. آن‌ها در تمام طول زندگیشان کنار هم بودند، با هم به یک دانشکده می‌رفتند، در یک رشته تحصیل می‌کردند و لباس‌های یک‌شکل می‌پوشیدند. آن‌ها حتی ریش خود را مانند هم اصلاح می‌کردند.


بیشتربخوانید


دوقلو‌هایی همسان و شاید بتوان گفت یکسان! دو جوانی که در شمال هند زندگی می‌کردند ماه گذشته وقتی هر دو به کرونا مبتلاشده و در بیمارستان بستری شدند و مثل این بود که فقط یک جسم بیمار روی تخت خوابیده است.

از تولد تا مرگ کنار هم؛ ماجرای مرگ دوقلو‌هایی که بر اثر کرونا درگذشتند + عکس

ساعاتی پس از مرگ جوفرد، مادر دوقلو‌ها در حالی که سعی داشت اندوه خود را از پسر دیگرش پنهان کند به او گفت برادرش هنوز زنده است تا بلکه بتواند به این شکل روحیه او را بالا ببرد.

اما رالفرد حس می‌کرد برادرش دیگر در این دنیا نیست و به مادرش گفت: مادر تو راستش را به من نمی‌گویی و روز بعد، رالفرد نیز با زندگی خداحافظی کرد.

داستان غم‌انگیز دوقلو‌هایی که در زندگی و مرگ کنار هم بودند به‌سرعت در رسانه‌های‌اجتماعی هند انتشار گسترده‌ای یافت. رابطه و پیوند خاصی میان جوفرد و رالفرد ۲۴ ساله وجود داشت. والدین آن‌ها اسامی شبیه هم برایشان انتخاب کرده بودند. آن دو به لحاظ خصوصیات چهره بسیار شبیه هم بودند و با وجودی که کودکی را پشت سر گذاشته و بزرگ شده بودند، هنوز مانند سیبی بودند که به دو نیم کرده‌اند! شباهت‌شان به‌حدی بود که همسایگانشان می‌گفتند اگر یکی از آن‌ها را ببینی، مثل این است که دیگری را دیده‌ای.
این دو همراه برادر بزرگ‌ترشان در یک خانه یک طبقه در میروت، یک شهر اقماری در دهلی‌نو بزرگ شدند و والدین آن‌ها معلم بودند. جوفرد و رالفرد همه‌جا در مدرسه در خانه در بازی و در گردش با هم بودند.

جوفرد سه دقیقه بزرگ‌تر بود، اما بین آن‌ها موضوع بزرگ‌تر و کوچک‌تر مطرح نبود. پدرشان، گریگوری ریموند رافائل در مورد دوقلو‌ها می‌گوید: آن‌ها از هر جهت با هم برابر بودند. گهگاه با هم بحث می‌کردند، اما هرگز ندیدم که یکدیگر را اذیت کنند.

این دو مرد جوان در طول زندگی کوتاه‌شان همه‌جا با هم بودند. آن‌ها با هم و در یک رشته تحصیل می‌کردند؛ در دانشگاهی در جنوب هند و در رشته علوم کامپیوتر. آن‌ها موهایشان را یک شکل اصلاح می‌کردند و در یک جمله، مانند تصاویر آینه‌ای به نظر می‌رسیدند.
به غیر از والدینشان افراد کمی می‌توانستند آن‌ها را از هم تشخیص دهند. قد آن‌ها یک اندازه، تقریبا شش فوت و دارای ساختار عضلانی یکسان بودند. دوستانشان می‌گفتند که در عروسی‌ها، مهمانی‌ها و تقریبا در همه مجالس، جوفرد و رالفرد را با لباس یکسان و در کنار یکدیگر دیده‌اند.

مانوج کومار، همسایه دوقلو‌ها می‌گوید: مثل این بود که آن دو با هم ادغام شده باشند. عشق و علاقه فوق‌العاده‌ای بین این دو برادر وجود داشت.

پدرشان با اندوه در مورد پسران تازه درگذشته‌اش عنوان می‌کند: هردو مهندس کامپیوتر بودند و طی ماه‌های اخیر در خانه کار می‌کردند که ناگهان ۲۴ آوریل، همزمان دچار تب شدند. سعی کردیم آن‌ها را داخل خانه و با دارو‌هایی که در دسترسمان بود معالجه کنیم، اما حالشان بدتر شد و ما نگرانشان بودیم.

یک هفته بعد از شروع بیماری دوقلو‌ها این خانواده توانستند آن‌ها را در یک بیمارستان خصوصی به نام آناند، بستری کنند. آزمایش کووید-۱۹ هر دو پسر مثبت بود و پزشکی در بیمارستان به خانواده آن‌ها گفت که بیماری به طرز وحشتناکی پیشرفت کرده و هر دو دچار عفونت ریوی بسیار خطرناکی شده‌اند. جوفرد در تخت شماره ۱۰ و رالفرد در تخت شماره ۱۴ در بخش مراقبت‌های‌ویژه بستری‌شده و با چند بیمار دیگر با هم از ونتیلاتور استفاده می‌کردند.

صبح ۱۳ مه، وضعیت جوفرد، برادر بزرگ‌تر، رو به وخامت گذاشت و سطح اکسیژن خون او به ۴۸ درصد کاهش یافت و دیگر هیچ‌چیزی نمی‌توانست او را نجات دهد. پزشکان به مادر دوقلو‌ها گفتند که در بیمارستان نماند. حوالی ظهر بود که جوفرد زندگی را بدرود گفت.

به گفته پزشکان رالفرد پس از آن افسرده شد و صبح روز بعد، یعنی کمتر از ۲۴ ساعت پس از مرگ برادرش او نیز این دنیا را ترک کرد.
به گزارش نیویورک تایمز به نظر می‌رسد از بین هزاران مورد مرگ بر اثر کرونا در روز‌های اخیر، وداع این دو برادر، زندگی مردم هند را به‌شدت تحت‌تاثیر قرار داده است. شاید به این دلیل که دوقلو‌ها بسیار جوان بودند و کاملا سالم به نظر می‌رسیدند یا شاید این محبت و عشق عجیب آن‌ها به یکدیگر بود که دیگران را تا این حد غمگین کرده است. اکنون جوفرد و رالفرد گریگوری زیر سایه درختی در قبرستان، در دو تابوت، اما در یک قبر کنار هم آرمیده‌اند.

منبع: روزنامه جام جم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.