پرواز مرغ از سفره مردم! / جهادکشاورزی پاسخگو نیست

 با افزایش قیمت مرغ در ماه‌های اخیر این ماده غذایی از سبد خانوار‌ها آرام آرام کم شده و حتی پر کشیده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،درحالی این روزها مرغ از سفره مردم و یخچال مرغ‌فروشی‌های استان مرکزی پر کشیده که  مسئولان به پاسکاری اکتفا کرده و جهادکشاورزی به هیچ وجه پاسخگو نیست.

با وجود قیمت گزاف مرغ ، در هفته‌های اخیر ویترین‌های خالی مرغ فروشی‌ها، کلافگی مردم از نبود این کالا و از سوی دیگر پاسکاری ادارات و متولیان و عدم پاسخگویی‌ها مزید برعلت شده است.

جهاد متولی توزیع مرغ و سازمان صمت مسئول نظارت است

"جمشید زند" رئیس اتاق اصناف استان مرکزی در پاسخ به سوالی  مبنی بر کمبود مرغ و ویترین خالی مرغ فروشی‌ها گفت: تنظیم و تامین بازار مرغ برعهده وزارت جهادکشاورزی و نظارت بر توزیع عمده آن با سازمان صنعت و معدن است.

وی افزود: وظیفه اتاق اصناف در بازار مرغ نظارت بر توزیع خرد است و اگر کالا به دست ما برسد ما توزیع می‌کنیم و به نظر بنده عرضه به واحد‌های صنفی کم است و در این میان عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی ندارد.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی خاطرنشان کرد: نقش اتاق اصناف توزیع مرغ است و اگر به ما بدهند ما توزیع می‌کنیم.

پرواز مرغ از سفره مردم! / جهادکشاورزی پاسخگو نیست

جهادکشاورزی باید پاسخگوی مشکل کمبود و نبود مرغ باشد

 "سعید جعفری کرهرودی" رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در پاسخ به سوالی در خصوص کمبود مرغ و ویترین‌های خالی از مرغ اظهار داشت: در خصوص بحث تامین مرغ با هماهنگی‌های انجام شده جهادکشاورزی اقداماتی را انجام می‌دهد و بهتر است از همکاران ما در جهاد سوال کنید.

وی افزود: تقسیم مسئولیت صورت گرفته و قرار شده مسئولین جهاد در این زمینه صحبت و اطلاع رسانی کنند چرا که ممکن است ابعادی وجود داشته باشد که بنده از آن مطلع نباشم و حرفی را عنوان کنم که با واقعیت فاصله داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به اینکه در سراسر استان نظارت وجود دارد، خاطرنشان کرد: زمانی که مرغ در مغازه قرار گرفت اگر بحث کم فروشی گران فروشی و باشد ما ورود پیدا می‌کنیم و اگر شکایتی وجود داشته باشد بررسی می‌کنیم و شهروندان استان مرکزی به تخلفی رسیدند می‌توانند با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند و حتما به تخلفات رسیدگی می‌کنند.

جعفری بیان کرد: مرغ نیز مانند سایر کالا‌ها اگر شکایتی مطرح باشد بازرسین ما مراجعه می‌کنند و اگر تخلفی وجود داشته باشد پرونده تشکیل می‌دهند و به تعزیرات ارجاع می‌دهند و در نهایت موضوعات در تعزیرات بررسی می‌شود.

جهادکشاورزی به عنوان متولی تامین مرغ پاسخگو نیست؟!

این پاسکاری و دور تسلسل بین مسئولان استانی درحالی درجریان است که  مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، و رئیس این سازمان به هیچ وجه حاضر به پاسخگویی نشدند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
خداوندا شکرت الحمدالله سپاس از این همه نعمت که به ما دادی