امام جمعه بوشهر با تاکید بر فصل‌الخطاب بودن نظر شورای نگهبان گفت: پذیرش و حمایت از شورای محترم نگهبان در تمامی عرصه‌های قانونی یک ضرورت است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر در پیام آدینه این هفته بیان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف اسلامی انسان «احساس مسئولیت اجتماعی و حضور در صحنه» است. هر مسلمان مسئولیت دارد که در مسائل اجتماعی که مربوط به زندگی خود و دیگران می‌شود به وظیفه خود عمل کند و فضای کلان نظام سیاسی و اجتماعی و مسائل ریز و درشت جامعه را با بصیرت رسیدگی کرده و با تمام توان در عرصه اسلامی شدن و عدالت محوری آن تلاش کند.

او ادامه داد:‌ مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای «دامت برکاته العالیه» در دیدار خود با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که به شکل ارتباط تصویری برگزار شد از اهمیت حضور حداکثری در انتخابات، اخلاق مداری انتخاباتی برای کاندیدا‌ها و ستاد‌های آنان، انقلابی‌گری یعنی حرکت در مسیر انقلاب و عقلانیت، مخالفت با شورای نگهبان و حضور کاندید مدیر، مدبر، با صداقت و توانایی بر اداره کشور گفت.

امام جمعه بوشهر با گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل عظیم الشان و سالروز رحلت آسمانی آن رهبر گرانقدر و نهضت مردم در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ عنوان کرد: هیچ گاه تاریخ اسلام، ایران و جهان معاصر نقش تحول‌آفرین وی در انقلاب اسلامی و تغییر معادلات سیاسی به نفع اسلام و ایران را فراموش نخواهد کرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری همچنین سالروز آغاز ولایت مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای «دامت برکاته العالیه» در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ گرامی داشت و گفت: امیدواریم خداوند متعال وجود مبارک ایشان را همواره در صحت بدارد و طول عمر با عزت به آن رهبر فرزانه عطا کند. آن رهبر گرانقدر با هدایت‌های الهی خود ایران اسلامی را در فراز و نشیب‌های گوناگون راهبری فرموده‌اند و با موفقیت کشتی انقلاب اسلامی ایران را به سمت ساحل آفرینش تمدن هدایت می‌کند. بر تمامی مردم ولایتمداری نسبت به آن حضرت یک امر شرعی و عقلی است.

او حضور در انتخابات را نشانه بصیرت سیاسی و موجب اقتدار نظام مقدس اسلامی و مایه ایجاد تحول در ساختار مدیریتی نظام اسلامی دانشت و بیان کرد: هر فرد نقش مهمی در بنای آن دارد. حضور حماسی و حداکثری مایه امیدواری داخلی و موجب ناامیدی مخالفان خواهد شد و با تصمیمی دقیق موجب انتخاب اصلح خواهد شد.


بیشتر بخوانید


نماینده ولی فقیه در استان بوشهر پذیرش و حمایت از شورای محترم نگهبان در تمامی عرصه‌های قانونی یک ضرورت است و ادامه داد: بی تردید نظر محترم آن شورا، فصل الخطاب در این عرصه خواهد بود.

آیت‌الله صفایی بوشهری عنوان کرد: از تمامی کاندیدا‌های محترم تقاضا داریم که به رای شورای نگهبان احترام گذاشته و با عملکردی مناسب بر غنای قانون مداری و حضور حماسی مردم در انتخابات بیفزایند که این خواسته امام راحل عظیم الشان و مقام معظم رهبری «دام ظله العالی» است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.