فتحی گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب بر کارآمدی، تلاش و همت بلند مجلس در سال نخست مشوقی برای نمایندگان ملت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محسن فتحی رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس پیش‌از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به دیدار دیروز رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس در پایان نخستین سال فعالیت مجلس یازدهم اظهار داشت: حضور در میان مردم و دیدن صحنه‌های واقعی زندگی مردم توسط نمایندگان از جنبه‌های بارز مجلس از دیدگاه رهبر انقلاب بود.

او افزود: حضور نیرو‌های جوان و پُرتوان در مجلس و اشاره به نقش پررنگ آنان در کسب کارنامه پرافتخار خانه ملت، از کلید واژه‌های امیدوارکننده سخنان رهبر انقلاب است.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید رهبری در لزوم رعایت عقلانیّت و آرامش در کار مجلس، گفت: انقلابی‌گری آن روحیه اقدام صحیح، عزم و جزم در جهتی درست است که با عقلانیّت برخاسته از روحیه انقلابی‌گری ترسیم شده است؛ در راستای تحقق فرامین رهبری از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

اوبا اشاره به اهمیت توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مجلس بیان داشت: لزوم شناسایی آسیب‌های مجلس و اجتناب از آنها، اهمیّت کار کارشناسی و لزوم استفاده از آن برای بالا بردن سطح کیفی قوانین و رعایت اولویّت‌ها و مسائل اساسی کشور راهبرد و مسیر پیش روی ما خواهد بود.

فتحی با بیان اینکه اولویت اصلی کشور برطرف کردن موانع تولید و پشتیبانی از تولید است، گفت: اگر تولید احیاء شود، اقتصاد کشور جان خواهد گرفت.

اوعملکرد شورای نگهبان را در بررسی صلاحیت‌ها همسو و همراستا با قانون عنوان و خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر انقلاب عدم احراز صلاحیت برخی افراد به معنی بی‌صلاحیتی آنان نیست بلکه به این معنا است که شورای نگهبان با توجه به گزارش‌ها، امکانات و آشنایی‌های خود نتوانسته صلاحیت آن فرد را تشخیص دهد، اگر چه ممکن است آن فرد صلاحیت بالایی هم داشته باشد.

فتحی اعلام کرد: اولویت دادن به مسائل اقتصادی و معیشتی با تصویب قوانینی مانند «بسته اقتصاد مردمی»، «قوانین ناظر به افزایش تولید و کاهش قیمت مسکن»، «تعیین تعرفه خرید محصولات کشاورزی»، «الزام دولت به پرداخت یارانه کالا‌های اساسی»، «کاهش مالیات واحد‌های تولیدی»، «اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی»، اهتمام به اصلاح ساختار بودجه و نوسازی نظام بانکی و مالیاتی و همچنین قوانین مهم دیگر از جمله مصوبه اقدام راهبردی در موضوع هسته‌ای از مهمترین اقدامات مجلس در سال اول بوده است.

به گفته او، بیانات دیروز رهبر معظم انقلاب اسلامی با نمایندگان مجلس قوت قلبی بود تا مجلس انقلابی در آغاز دومین سال فعالیتش با انگیزه دو چندان در صدد خدمت به ملت عزیز و انقلابی ایران برآید، به کار بردن صفاتی، چون پرکار، کارآمد و دارای همت بلند برای مجلس یازدهم به‌خوبی حجت را بر ما تمام کرد که در مسیر درست خدمت قرار داریم و از خداوند بزرگ مسئلت داریم لیاقت این صفات را داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گریزی هم به اننخابات پیش‌رو زد و تاکید کرد: امیدواریم ملت ایران در ۲۸ خرداد ماه با حضور پرشکوه پای صندوق‌های رای و انتخاب رئیس‌جمهوری تازه نفس، راه را برای تقویت نهاد‌های خدمتگزار جمهوری اسلامی باز کرده تا در مسیر حل مشکلات قدم برداریم.

فتحی گفت: امیدواریم با هدایت داهیانه رهبر معظم انقلاب، همیاری و همراهی ملت همیشه در صحنه و اتحاد و یکدلی قوای مختلف کشور فصلی جدید برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی در راستای خدمت به مردم سراسر کشور از جمله استان کردستان آغاز شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.