سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ضمن اشاره به تماس تلفنی آستین با دبیر کل ناتو، از برگزاری نشست وزیران دفاع ناتو در ۱۱ خرداد خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با اعلام این خبر که، نشست وزیران دفاع ناتو در ۱۱ خرداد برگزار می‌شود گفت: لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو درباره برگزاری نشست ۱۱ خرداد ماه وزیران دفاع این اتحاد که به صورت مجازی برگزار خواهد شد به رایزنی و گفتگو پرداخته است.

وی در این راستا افزود: آستین در این تماس ضمن حمایت از ابتکار ناتو ۲۰۳۰ وی با هدف حفظ قوی نظامی اتحاد، بر تقویت سیاسی آن و همچنین اعطای نگاه جهان‌بینانه‌تر به آن تاکید کرد.

کربی ادامه داد: در این تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا بر اهمیت حفظ اعتبار بازدارندگی ناتو و آرایش دفاعی آن، سرمایه‌گذاری در توانایی دفاعی و ارتقای آمادگی اتحادیه برای مبارزه و پیروزی در صورت شکست بازدارندگی، تمرکز و تاکید کرده است.

سخنگوی پنتاگون همچنین از تبادل نظر دو طرف درباره بازگشت از افغانستان و ماموریت ناتو در عراق خبر داد.

کربی گفت: ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با اشاره به دیدار خود با ملکه الیزابت گفت: وی همکاری متحدان ناتو را به عنوان بخشی از رزمایش دفاع ثابت ۲۱ می‌داند.

وی افزود: در حقیقت نشست مجازی وزرای دفاع، آخرین فرصت برای مقامات ارشد دفاعی ناتو بمنظور رایزنی، هماهنگی و تصمیم‌گیری در مورد مسائل امنیتی اتحاد، پیش از نشست سران کشور‌ها و دولت‌های عضو ناتو در ۱۴ ژوئن محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ناتو ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار