بزرگترین واحد تولید کریستال ملامین کشور با ۱۴ هزار میلیارد ریال در شهرستان لردگان سرمایه گذاری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: بخش خصوصی برای راه‌اندازی واحد تولیدی کریستال ملامین در شهرستان لردگان، ۱۴ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند.

او افزود: کارخانه کریستال ملامین لردگان به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد در کشور از لحاظ ظرفیت تولید شناخته می‌شود.

رستمی اضافه کرد: پتروشیمی لردگان که واحد تولیدی کریستال ملامین در مجاورت آن راه‌اندازی می‌شود، یکی از شرکت‌های تابعه گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان است که در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در بخش فلارد شهرستان لردگان احداث و تجهیز شده است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: طرح کریستال ملامین با اشتغالزایی مستقیم برای ۱۶۰ نفر و ظرفیت تولیدی سالانه ۴۰ هزار تن در زمینی به وسعت ۲۰ هکتار در بخش فلارد شهرستان لردگان و در مجاورت پتروشیمی احداث می‌شود.

رستمی گفت: این طرح هم‌اکنون در مرحله واگذاری زمین و ثبت سفارش ماشین‌آلات قرار دارد و با بهره‌برداری از آن، مواد اولیه انواع لمینت‌ها، روکش‌ها، پروفیل‌ها، صنعت کاغذ و نساجی، مقاطع پلاستیکی، نایلون و نایلکس تولید خواهد شد.

او افزود: واحد تولیدی کریستال ملامین لردگان ۳۶ ماه پس از آغاز عملیات اجرایی به بهره‌برداری می‌رسد.

رستمی همچنین با اشاره به فعالیت پتروشیمی لردگان اضافه کرد: تولید این مجتمع اُوره و آمونیاک خواهد بود و ظرفیت تولید سالانه آن بیش از یک میلیون تن اُوره و ۷۰۰ هزار تن آمونیاک است که بخش عمده‌ای از آمونیاک تولیدی برای تولید اُوره در داخل مجتمع مصرف می‌شود و ۷۴ هزار تن به صورت مازاد برای عرضه مستقیم به بازار در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد:عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی لردگان از سال ۱۳۸۷ آغاز شد و اکنون پس از تحمل سال‌ها تحریم و فشار‌های اقتصادی در آستانه افتتاح رسمی قرار دارد.

رستمی گفت: این مجتمع به سبب دسترسی مناسب به منابع آب و گاز و نزدیکی به سه خط لوله گاز کشور و دارای بودن زمین و موقعیت مناسب از نظر تسطیح و انجام امور زیربنایی از موقعیت مکانی مطلوبی برخوردار است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار