۴ دیپلمات ارشد کشور‌های عضو اتحادیه اروپا برای گفتگو بر سر تقویت روابط اقتصادی با چین، به دعوت پکن راهی این کشور شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دیپلمات‌های چهار کشور اروپایی به منظور بهبود روابط با پکن با دعوت چین به این کشور سفر کردند.

هفته گذشته پس از آنکه پارلمان اروپا تصویب توافق‌نامه جامع سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا و چین (CAI) را متوقف کرد، وزرای خارجه چهار کشور اروپایی، دعوت پکن را به منظور تلاش برای نجات روابط تجاری دو جانبه با این غول اقتصادی پذیرفتند.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، به خبرنگاران گفت، روز شنبه چهار دیپلمات‌ ارشد کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از جمله، صربستان، ایرلند، لهستان و مجارستان از پکن دیدار و به صورت مجزا با وانگ‌یی، وزیر امور خارجه چین  گفت‌و‌گو خواهند داشت.

لیجیان از این چهار کشور به عنوان شرکای مهم چین در اروپا یاد کرد و گفت: در این سفر در مورد روابط دو جانبه، همکاری‌های منطقه‌ای، روابط چین و اروپا و سایر موضوعات مشترک گفتگو خواهد شد.

دولت چین قصد دارد با این دیدار اعتماد متقابل سیاسی را تقویت کرده و همکاری عملی با چهار کشور فوق را تعمیق بخشد و روابط اقتصادی را به صورت مشترک پس از شیوع کرونا، بهبود دهد تا به توسعه جامع و متعادل روابط چین با کشور های اروپایی دست یابد.

در زمان جو بایدن و دونالد ترامپ، سلف او آمریکا بارها فشار‌های گسترده دیپلماتیک و اقتصادی خود را علیه پکن بر سر موضوعات مختلف اعمال داشته است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار