۱۶ هزار رای اولی کردستانی به پای صندوق‌های رای می‌روند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کردستان گفت:بیش از ۱۶ هزار کردستانی در انتخابات سال ۱۴۰۰ برای اولین بار پای صندوق‌های رای می‌روند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کردستان گفت:۱۶ هزارو ۸۱۰ نفر در استان در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا سال ۱۴۰۰ برای اولین بار به پای صندوق‌های رای رفته و به عنوان رای اولی در انتخابات شرکت می‌کنند.

نریمانی  افزود:در استان کردستان ۲۰ هزارو ۸۷۴ دانش آموز پایه دوازدهم در حال تحصیل هستند که از این تعداد ۱۶ هزارو ۸۱۰ نفر واجد شرایط در رای دادن هستند.

او با اشاره به اهمیت حضور دانش آموزان در پای صندوق‌های رای اظهار داشت:برای تشویق دانش آموزان به شرکت در انتخابات کار‌های مختلفی از جمله برگزاری جشن رای اولی‌ها وتشویق آنان درکانال‌های رسمی مدارس انجام می‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کردستان با توجه به شور و اشتیاق دانش آموزان بیان کرد:براساس تجربیات در انتخابات دوره‌های گذشته به دلیل رای اولی بودن و شور و اشتیاقی که بین دانش آموزان وجود دارد  پیش بینی می‌شود صد درصد واجدین شرایط به پای صندوق‌های رای رفته و در انتخابات شرکت کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.