عضو مجلس نمایندگان عراق فرضیه به تعویق افتادن زمان برگزاری انتخابات در این کشور را دور از ذهن دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه الصباح، یک مقام مجلس عراق احتمال به تعویق افتادن انتخابات پیش رو در این کشور را منتفی دانست.

بشیر الحداد در مصاحبه‌ای اعلام کرد علی رغم اظهارات برخی افراد و جناح‌ها در رسانه‌ها که خواستار تعویق انتخابات هستند، تاکنون هیچ درخواست رسمی برای تعویق انتخابات به مجلس نمایندگان ارسال نشده است.

این مقام عراقی یادآور شد به محض اینکه دولت یا ریاست جمهوری تعویق انتخابات را از طریق پیش نویس قانون اصلاح درخواست کنند و یا به محض درخواست ده تن از نمایندگان و یا یکی از کمیته‌های ویژه، برحسب ماده ۶۰ قانون اساسی، مجلس اقدامات قانونی را در دستور کار قرار می‌دهد.

الحداد توضیح داد مجلس نمایندگان پس از تصویب اساسنامه کمیسیون عالی مستقل انتخابات، به وظایف و تعهدات خود در زمینه برگزاری انتخابات زودهنگام عمل کرد.

این مقام عراقی یادآور شد تعویق زمان برگزاری انتخابات جزء اختیارات دولت با هماهنگی کمیسیون انتخابات است و رویکرد حاکم دولت و کمیسیون تاکنون آمادگی برای برگزاری انتخابات در اکتبر سال جاری بوده و فرضیه تعویق انتخابات کمرنگ است.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق ۲۴ فروردین فرمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۱ (۱۸ مهر ۱۴۰۰) را امضا کرد. رئیس جمهور عراق تاکید کرد انتخابات آتی، مهم و تعیین کننده و بنیادی است و پس از جنبش مردمی برگزار می‌شود که خواستار اصلاحات و تصحیح مسیر‌ها بود. از این رو، تأمین حق عراقی‌ها در انتخاب نمایندگان خود به دور از فشار، باج خواهی و سرقت آرای آنها، بالاترین اولویت است تا انتخابات، مسیری مسالمت آمیز برای خروج از شکست‌های مراحل سابق باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار