اقتصاددان ارشد مرکز مبادلات اقتصادی بین‌المللی چین اعلام کرد دیدار آینده رؤسای‌جمهور روسیه و آمریکا تاثیری بر روابط مسکو و پکن نخواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، چن ونلینگ، اقتصاددان ارشد مرکز مبادلات اقتصادی بین المللی چین، اعلام کرد دیدار آینده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، تأثیری در سیاست مسکو در مورد پکن نخواهد داشت و همچنین بر روابط همکاری جامع بین چین و روسیه تأثیر نخواهد گذاشت.

او با اشاره به اینکه روسیه و چین مواضع مشابهی را در مورد موضوعات مهم بین المللی دارند، گفت: «من فکر می‌کنم دیدار آینده بین رؤسای جمهور روسیه و آمریکا یک رویداد بسیار مهم است که تأثیر مطلوبی بر اوضاع جهان خواهد داشت.»

این کارشناس اشاره کرد که تلاش‌های احتمالی واشنگتن برای تغییر اوضاع و تأثیرگذاری بر مسکو، سیاست استراتژیک دولت روسیه را تغییر نخواهد داد.

چن ونلینگ در این باره گفت: «رئیس جمهور روسیه سیاستمداری باتجربه است و تحت فشار آمریکا ناگهان سیاست کشورش را تغییر نخواهد داد.»

به گفته او، همکاری چین و روسیه نه تنها صلح و ثبات را در صحنه بین المللی تضمین می‌کند، بلکه بهبود اقتصاد پس از همه گیری کرونا را نیز تسهیل خواهد کرد.

این کارشناس در پایان با تأکید بر یک همکاری استراتژیک قوی و ناگسستنی بین مسکو و پکن گفت: «کشور‌های ما در بسیاری از زمینه‌ها فضای زیادی برای همکاری دارند.»

پیش از این، کرملین و کاخ سفید اعلام کرده بودند که جلسه برنامه ریزی شده پوتین و بایدن در ۱۶ ژوئن در ژنو برگزار خواهد شد. سران این دو کشور درباره شرایط و چشم انداز‌های توسعه بیشتر روابط بین روسیه و  آمریکا، ثبات استراتژیک و همچنین موارد مهمی در سطح بین المللی، که شامل همکاری برای مهار همه گیری کرونا و حل و فصل منازعات منطقه‌ای است، گفت‌وگو خواهند کرد.

از زمان روی کار آمدن بایدن، رئیس جمهور آمریکا  این اولین دیدار حضوری پوتین و او خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار