عشرتی گفت: افرادی که به تازگی مبتلا به بیماری کرونا شده و بهبود یافته‌اند، بهتر است تزریق واکسن کرونا را به زمان دیگری موکول کنند.

بابک عشرتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عدم تزریق واکسن کرونا به افراد بهبود یافته از بیماری کرونا اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام گرفته شده توسط متخصصان دنیا افرادی که به تازگی مبتلا به بیماری کرونا شده و اخیرا بهبود پیدا کرده اند، بهتر است واکسن کرونا را به زمان دیگری موکول کنند.

او ادامه داد: افرادی که دارای علائمی مانند تب، بدن درد یا تنگی نفس هستند باید تزریق واکسن کرونا را در زمان دیگری تزریق کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: در مراکز واکسیناسیون، قبل از تزریق واکسن، تب افراد سنجیده خواهد شد.

عشرتی گفت: خوشبختانه تا به امروز فردی با تزریق واکسن کرونا برایش مشکلی پیش نیامده است و امیدوارم کار واکسیناسیون هرچه سریع تر در کشور انجام شود.

او افزود: مردم باید دستورالعمل های بهداشتی را به طور کامل و دقیق رعایت کنند. هرگونه عادی انگاری در خصوص بیماری کرونا و حضور در تجمعات و مراکز شلوغ و انجام ترددهای غیر ضرور باعث انتقال بیماری کرونا و حتی وقوع پیک جدید بیماری در کشور خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار