فرماندار رشت گفت: مشکلات حوزه آب کشاورزی باید شناسایی و با مدیریت و برنامه ریزی حل شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  علی فتح اللهی ، فرماندار رشت  امروز در نشست شورای حفاظت از آب کشاورزی گفت: با توجه به اینکه گیلان قطب کشاورزی کشور است، مدیریت آب کشاورزی و حل مشکلات این حوزه در اولویت کاری قرار دارد.

او افزود: با توجه به اعتبارات، مسئولان کشاورزی در این بخش در حد توان تلاش‌های لازم را انجام داده اند که قابل تقدیر است.

فرماندار رشت ، از مدیران و مسئولان اجرایی خواست حرفی بزنند که قابلیت اجرایی داشته باشد چرا که عمل نکردن به سخنانی که به صورت عمومی گفته می‌شود، مشکل ایجاد کرده و سبب بی اعتمادی مردم به دستگاه‌های دولتی و مدیران خواهد شد.

فتح اللهی گفت: در حال حاضر ۹۹ درصد شالیزار‌های شهرستان رشت نشاء شده، و بر اساس گزارش‌های ارائه شده، امسال شرایط سخت تری از لحاظ تامین آب کشاورزی داریم.

او ،  با اشاره به کاهش ورودی آب به سد سفیدرود از ۲۰۰ مترمکعب در پارسال به ۱۶ متر مکعب در امسال، افزود: آب محدودی در اختیار داریم و با صرفه جویی و مدیریت باید این بحران را پشت سر بگذاریم.

فرماندار رشت گفت: بهره گیری از ظرفیت آب بندان‌ها در ذخیره سازی آب، مهیا کردن ایستگاه‌های پمپاژ و مدیریت هزینه و مصرف برق د‌ر این حوزه از جمله راهکار‌های است که بایستی در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

فتح اللهی افزود: در حال حاضر ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این حوزه اعتبار داریم که می‌توان برای تجهیز چاه‌های آب و پمپاژ از آن استفاده کرد.

او تصریح کرد: تاکنون ۱۲ هزار تن کود شیمیایی میان کشاورزان شهرستان رشت توزیع شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.